Gå til innhold

første svangerskapskontroll....


Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva gjør man på første kontroll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvor langt på vei du er (tror du er) når du har første kontroll.

Men det er vanlig å fylle ut helsekortet, ta blodprøver og hvis du er et stykke på vei, lytter de etter hjertelyd.

 

Lykke til!

Skrevet

Urinprøve,blodprøve,GU, skrive på svangerskapspapirene, bestille time til UL, bestille plass på sykehuset, får en del bøker om svangerskapet og bestemmer om du bare skal gå til legen eller om du vil gå til jordmor eller begge. Om du vil gå hos jordmoren må du selv ta kontakt med din helsestasjon og bestille time der.

Skrevet

...skal nå på mandag 6 aug :)...er ca 10 uker på vei nå.bare lurte på om man måtte ha gyn.undersøkelse...for da vil jeg helst ikke at min faste lege skal foreta det ;P...vil helst ha en kvinne :)

Skrevet

ok...da skal man altså ha GU jaja...får ringe legekontoret mitt...dem viser nok hensyn til at jeg vil ha en kvinne :)...

 

hva foretrekker dere da : lege eller jordmor?

Skrevet

Jeg gikk annen hver gang til lege og jordmor sist og tror jeg skal gjøre det samme nå også.

Skrevet

Oki :)...så bra at man kan gå til begge da...det tror jeg jammen at jeg oxo vil gjøre :)

Skrevet

Jeg syns det var veldig greit for da fikk jeg det beste av begge. Jordmoren har som regel bedre tid til å snakke om det er noe man lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...