Mamma til en prins+spire Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Hjelp må ut å fly, men er redd!!!! Takk for tips!!!
PopUp Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Les litt her: http://www.nettpsykiateren.no/article.php?sid=28 Nederst på siden sto dette: * Unngå koffeinholdige drikkevarer som kaffe eller te, de kan gi hjertebank - drikk heller vann eller juice * Unngå stress, ha god tid når du skal fly. Øker stressnivået øker også flyangsten * Forsøk å avlede tankene under turen. Les en spennende bok, hør på avslappende musikk, snakk med medpassasjerer * Er du ekstrem redd kan det være nyttig å informere kabinpersonale om din flyangst, de kan hjelpe deg under turen og gi deg følelse av trygghet * Sitt langt fram i kabinen, der er det mindre lyd og bevegelse * Konsentrer deg om pusten - pust dypt, rolig og regelmessig - det hjelper! * Og husk: Det er ikke flyturen som er farlig, kun det som foregår i din fantasi - unngå krisemaksimering! GOD TUR!
frøken blå Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Lukk øynene og syng "I Believe I Can Fly".... ?
Mamma til en prins+spire Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 Ja mener du det??! Blir ikke mye amming da:) Men du har du erf selv?? Tar man valium før eller venter man å ser hvordan det går???
Mamma til en prins+spire Skrevet 1. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2007 ÅÅÅÅÅ tusen takk!!!! Dette må jo virke vel....
Fraggelhysa! Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Skal du fly alene eller sammen med samboer? Jeg har flyskrekk og tar alltid en "stiv" en før jeg skal ut å fly. I lufta pleier jeg å bstille meg et glass vin.. Pappaen til lillefraggel tar seg av han, da jeg er ganske lammet. Dette var et tips vi også fikk av en flyvertinne. Den som ikke er redd skal ta seg av barnet, ha det på fanget osv. Er babyen vandt med flaske? Da kan h*n få det, så slipper du å bekymre deg for amming. Smokk er også bra mot trykk i ørene. det er ikke så dumt å gjøre flypersonalet oppmerksom på at du er litt redd, da kan de gi deg litt ekstra service. Lykke til, dette går bra!
Mamma til en prins+spire Skrevet 1. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2007 Takk sååå greie dere er!
Gjest -<<- Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Valium. Har reist med folk med ekstrem flyskrekk som sov og kosa seg hele flyturen på en valium (eller to om turen er lang). De var av typen "har forsøkt alt."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå