Gjest Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg er nå to dager på overtid, ingen tegn til fødsel. Har ikke hatt kynnere, ingen spropp..hadde siste time hos jordmor for over en uke siden, hun satte ikke opp flere timer siden alt virket ok. Har aldri blitt sjekket for modning, er det vanlig? ber man om det? bør jeg ringe jordmor for en time? føler meg i fin form, men magen er veldig rolig om dagen. Kjenner litt bevegelse men ikke mye, er hoven i føttene. (har vært det en stund, ingen bekymring mente legen.) Møkkalei av å være på overtid!!!!!!!!!!! fint å lese om andre i samme situasjon!
tre+en=4?? Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Heisan! Jeg gikk 5 dager over tiden med förste jenta mi. Slimproppen gikk noen dager för da- og sá gikk vannet 5 dager over tiden. Da ringte jeg til sykehuset og fikk beskjed om á bli hjemme, slappe av, til klokken 8 neste morgen. Men jeg dro avgárde lenge för det :-) hehehe Er jo vanlig at det er ganske rolig der inne- de har jo nesten ikke plass lenger. Jeg dro til sykehuset fordi jeg syntes jenta mi rörte sá lite pá seg. og de sjekket det med en gang. Sá om du er urolig sá kan du jo ringe og höre... lykke til med födselen!
lb71 Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 synes du burde bli sjekket for modning etc slik at du har mer å forholde deg til. Det viser seg igjen og igjen at går du til vanlig allmennlege og jordmor vil du gjerne få mindre tilbud om sjekking av modning etc. Noen jordmødre er veldig flinke her mens andre "bryr seg mindre". Du får ikke noe du ikke ber om så du må begynne å mase selv. At du er på overtid og har 0 peiling på hvordan du ligger ann er tragisk men dessverre helt vanlig. Jeg hadde ringt føden og klaget på lite liv. De tar deg rett inn for sjekk. Når du er her må du fortelle om din frustrasjon og si at du gjerne vil bli sjekket for å kunne ha en viss peiling på hvordan du ligger ann i forhold til event. fødsel. Si at du bekymrer deg og tenker mye på dette og at du blir lei og urolig av å gå i det uvisse. Håper det ordner seg og at du får svar på det du ønsker å vite. Lykke til
nybebis Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg var i samme situasjon som deg i mitt forige svangerskap. Men jeg ble satt opp til time hos lege hver uke og fikk også overtids kontroll på sykehuset. datteren min kom to uker over termin, skulle egentlig settes igang 2 dager etter fødselen ;o) Snakk med legen din om du føler for litt tettere oppfølging nå, det er ialle fall vanlig når man går på overtid. Lykke til!
*smula* Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Jeg ville ringt til jordmor (eller fastlegen) og bedt om en kontroll. Legen min har satt opp time til meg hver uke nå mot slutten, og sa at han skjønte hva som hadde skjedd hvis jeg ikke møtte opp
Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Takk for svar, har ringt jordmor, de hadde ikke tid til å snakke..skal ringe meg opp igjen..nå har det gått en halv time siden jeg ringe..virkelig lei av å få følelsen av å mase og være til bry når jeg en sjelden gang ringer til helsestasjonen. Regner med at de setter meg opp til en time, og håper da at alt er ok og at ting begynner å skje snart!!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Tror ikke du behøver være nervøs for at de ikke har ringt tilbake fra JM. Er jo ikke en hastesak. Det viktigste er vel å få satt opp en ny time ? Er veldig vanlig å gå over tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå