Gå til innhold

augustdrøm !


nybebis

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal føde på Bærum sykehus. Jeg fødte der siste også og de var veldig flinke, men jeg kan vel ikke si at jeg gleder meg til selve fødselen av den grunn, hehe.

Hvor skal du føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skal føde ved sykehuset i Tønsberg. Forrige gang fødte jeg i Ålesund, og der var de også veldig flinke! Jeg hadde spinoepidural, slik at jeg ikke hadde noen smerter, men likevel kunne være oppegående og skifte stilling under fødselen - var kjempefornøyd! Dette tilbudet har de dessverre ikke her i Tønsberg, så jeg skal i utgangspunktet prøve uten epidural, men kan ikke si jeg føler det som noe stort nederlag om jeg må ha det underveis heller:o) Er jo vanskelig for oss å vite hva slags fødsler vi får:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fikk også epidural sist. Jeg hadde tette vonde rier i 24 timer med bare 2cm åpning sist og da tok de avgjørelsen for meg. Så jeg hadde ikke noe smerter i de 30min det tok å presse jeg heller. Er ikke sikker på hvordan det blir denne gangen, skal visst gå ut ifra vanlig fødsel.

Gleder meg veldig til alt er over og babien er ute :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jordmor som tok avgjørelsen for meg også; er jo ikke så lett å bestemme på forhånd hva slags smertelindring en vil ha, for det er ikke mulig å skjønne hvilke smerter en skal gjennom, særlig som førstegangsfødende.... Blir spennende å se om vi må ha epidural denne gangen da, eller om vi "klarer oss" uten:o) Må innrømme at selv om jeg er helt "fødeklar" og gleder meg noe helt vanvittig til å møte den lille sønnen vår, så har jeg mange spente følelser rundt fødselen, selv som andregangsfødende. Er så mange ting vi ikke har kontroll over; hvordan fødselen starter, hvordan forløpet går/hvor lang tid det vil ta, hvordan vi har det fysisk etterpå..... Det eneste som er HELT sikkert er at alt uansett er verdt det når vi holder de små nurkene våre i armene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant! Jeg må si at jeg nesten er mer nervøs denne gangen enn forige gang, men samtidig mer spent på tiden etterpå. Denne gangen vet vi jo hvor utrolig koselig spebarns tiden er!

Jeg har en 2åring nå og er litt nervøs for at fødselen skal begynne veldig fort midt på dagen mens hun er våken...Det praktiske hadde jo vært om babien kom etter at hun har gått i seng og besteforeldre godt plassert som barnevakt, men det kan en jo ikke planlegge akkurat :o/

Uansett så skal det være gosst å få babien ut nå! Gleder meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...