Gjest Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 finner jo ikke oppskrifta på curly bollene:( Noen som kan hjelpe meg
Beama Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Hvis du trykker der det står alle forum på dib og bruker søkefeltet der inne så er det lettere=) den virker sånn som før=)
It's all about me Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Søkefunksjonen fungerte bra den: http://www.dinbaby.com/forum/thread/9919205
Gjest Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 ,5 kg mel 225 gr sukker 3 ts kardemomme 2 pk tørrgjær 225 gr melange 4,5 dl vann 6 dl melk (40-50 stk) (Dersom du istedet for har lyst til å bake rundstykker, kutter du ut kardemommen og sukkeret, og tilsetter i stedet for 2 ts salt og 2 ts sukker.) Ha alt det tørre i bollen. Smelt smøret, tilsett vann og melk (blandingen skal da være lunken) Ha det våte oppi det tørre og bland godt!! Sett deigen til heving under et klede (pass på å ikke få trekk på gjærbakst) og la heve til dobbel størrelse...!! Bak ut, sett på plate, dekk over med et klede og la heve litt til. Pensle med egg. Stekes på 225 grader (varmluft kan brukes, skru da ned gradene litt) i ca 15 min!! Avkjøl på rist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå