Kanutte og prinsen Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Skjønner ikke dette jeg. Både jm og lege, samt "alle andre" påpeker at jeg har veldig liten mage til å ha kommet så langt (34 uker). Har kun lagt på meg på magen, og er kjempefornøyd med den søte lille kulemagen. Men tingen er at jeg ligger over snittet på symfyse-fundusmålene, og har gjort det hele tiden. Er innenfor normalen, men ligger som sagt rett over den røde linja.... Har ikke bakovervendt livmor eller noe sånnt heller. Hvordan kan egentlig symfysemålet være høyt når magen er liten???? Hmmm - noen som vet?
Duracellgirl*prøver* Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Du kan ha mye mage utover selv om du ikke har mye mage ellers..
aanonym Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Er du innenfor "normalen", dvs det grønne feltet har du ikke "høyt" sf-mål, da.
M&MH Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Nei, jeg skjønte heller ikke poenget med å bry seg så mye om det der... Du ligger jo innenfor normalen, og da skal du bare være glad til.
Kanutte og prinsen Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 Nei, mente ikke direkte høyt symfysemål da, men høyt i forhold til ganske liten mage. Er så mange som har kommentert at magen er liten og at det må være en bitteliten baby der inne... men han er jo absolutt normal etter symfysemålene i alle fall! Var bare derfor jeg lurte.... Sånn som jeg tenker så skulle jo symfysemålene gjenspeiles av størrelsen på magen - de måler jo tross alt utenpå hele magen. Hvis du ikke skjønner poenget med spørsmålet mitt er det jo bare å la være å svare... =)
aanonym Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Antar de som ligger under streken har knøttsmå innovermager, da? Jeg har i hvert fall en skikkelig kjempestor mage, men ligger bare like utenfor det grønne feltet/på streken. Dessuten må du huske at marginene er så små, at om lege/jm måler en cm feil/ulikt så kan det se mye mer "dramatisk" ut på skjemaet enn det i virkeligheten er. Sist jeg var gravid hadde i tillegg lege og jm forskjellige måter å måle på, slik at målet varierte veldig fra uke til uke. Ser ganske komisk ut med den der "opp-og-ned"-målinga. Antar magen din ikke spesielt liten, men helt middels/normal - verken mer eller mindre.
Småbarnstreff Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Jeg har i to svangerskap fått kommentarer på at magen er så liten, men har ligget over det grønne feltet på sf-mål. Kanskje folk synes den er liten pga formen? Jeg har skikkelig kulemage, hva med deg?
M&MH Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Jeg er absolutt ikke dum, så forsto spørsmålet ditt veldig godt jeg.. men skjønte ikke hvorfor du bryr deg om det når det er normalt!! Folk som har langt over, eller langt under kan jeg skjønne spør om det. Jeg svarer forøvrig på hva jeg føler for å svare på:-)
Marianne87 Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 jeg har også liten mage til å være i nå uke 28 eller 30. (forskjellige terminer), men jeg har også ligget over gjennomsnittet på symfysemålet. hvorfor vet jeg ikke, men det er vist ikke så unormalt:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå