Gå til innhold

Spørsmål til gravide fra en som prøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Til dere som har blitt gravide uten noe hjelp. I hvilket pp satt den?

For de av dere som ikke fikk det til i første pp. Trodde dere at det var noe galt, og at det ikke kom til å gå noen gang? Hadde dere vanskelig for å forestille dere dere selv som gravide?

Føltes det helt uvirkelig og overraskende da testen var positiv?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok noen mnd, men det var ikke alle pp som var like reelle pga reising. Så tilsammen brukte vi vel et halvt års tid.

Ja, det var uvirkelig å se meg selv som gravid. For hver gang tanta kom, så ble drømmen litt mer fjern. Men da jeg til slutt ga totalt fa... i både Bim, el og test osv, så satt spira så det sang:))

Når testen var positiv ble jeg litt satt ut. men etter det var alt helt naturlig.

Lykke til videre med prøvinga:)

Skrevet

Vi prøvde i 8 mnd før den endelig satt, og da var jeg så sjokkert at jeg måtte ta ti tester til eller noe, hehe... Var veldig redd for at jeg aldri skulle kunne bli gravid ja, helt uvirkelig at det faktisk skulle klaffe! Men nå føles det ganske rart å ha vært der, en venner seg fort til tanken, selv om det er helt utrolig å tenke på at jeg har et lite menneske som vokser i magen min:)

Lykke til:)

Skrevet

hei.

Jeg fikk beskjed av legen etter en abort når jeg var 15 at jeg ikke kunne bli gravid igjen, pga at egglederne var øderlagt.

Vi startet prøving allikevel når vi følte oss klare.. og etter 36 pp satt jammen meg vår føste sønn.

Etter fødselen av han sa legene at de ikke forsto hvorfor jeg hadde fått beskjed om at egglederne var øderlagte.. for her var alt fint.

Andremann brukte vi allikevel 21 pp på..

Da jeg testet positiv med min føste sønn visste jeg det selv fra før... testene var negative i flere uker, gyn sa jeg umulig kunne være gravid fordi jeg var overvektig. Jeg maset meg til blodprøve en uke senere og der kom det svaret jeg hadde venta på.... jeg var gravid.. å da 8 uker på vei.

Andre gangen hadde jeg "bodd" på bli gravid sidene her inne fra første pp... og de var til superstøtte hele veien... dagen da jeg testet gjorde jeg det "live" med hele bli gravid gjengen på nett... var tårer,hyl og fryd da det lyste GRAVID på testen etter 21 pp. Og for en herlig følelse å dele det med mine bli gravid venner.

Skrevet

For oss tok det 6 mnd, legen min sa til meg at det gjennomsnittlig tok 6 mnd å blir gravid, så jeg var ikke redd for at noe var galt, MEN ja, jeg var fryktelig utålmodig og syntes det tok lang tid allikevel.

Veldig merkelig følelse når jeg kjente på kroppen at spira satt, testet først med EL tester som var positive og kjøpte deretter g-test. Gikk i litt zombie tilstand noen dager etterpå og kjente på hvor merkelig dette var og litt skremmende. Så etter litt tilvenning kom den store gleden. Selv om dette var veldig ønsket tok det litt tid før jeg vente meg til tanken. Så masse tanker man får i hodet med en gang, jeg var som en svamp og brukte fritiden på å lese masse på nettet om graviditet osv....

Masse lykke til!

Skrevet

heisann!

Vi begynte å prøve å lage nummer to i 2003 vi.. og prøvde helt til 2007 før den satt.. Ikke egentlig noen grunn til at vi ikke skulle få det til raskere, for førstemann (som har samme pappa) ble laget mens jeg gikk på pilla:-) Men da testen var positiv i januar i år var det hele litt sprøtt, vi hadde liksom slått oss til ro med at det ikke ville bli flere barn her i gården.. Og da ul i uke 18 viste TO spirer (noe som visstnok ikke er uvanlig hvis man har trøblet lenge med å bli gravid) var det nesten så både jeg og pappaen måtte ut å ha luft:-)

Men nå er det snart tid for å hilse på de to små, og alt føles så naturlig som bare det!

Lykke til videre med prøvinga, og hvis det drøyer så kanskje dere også får to:-)

Skrevet

Hei!

Tusen takk for flotte svar, det hjelper. Vil gjerne høre flere historier!!

Skrevet

Vi bestemte oss for å begynne å prøve i midten av mars, jeg ble gravid i begynnelsen av juni!

Jeg har veldig lange sykluser, så for meg ble det på 2 PP! :D

Ble helt sjokkert da jeg fant ut at jeg var gravid! Og det tror jeg gubben ble også! :D

Skrevet

Jeg slutta på pilla i mai 2006 og testet positivt i slutten av november. Drev ikke å testa hele tiden ettersom syklusen min ikke er regelmessig. Så vi hadde ikke peiling på når eggeløsning og sånn var, vi lot bare naturen gå sin gang.

Når det gjelder selve testen som viste at jeg var gravid var det hele en merkelig seanse. Ingen av oss trodde egentlig på at jeg var gravid, hadde jo hatt tegn tidligere uten at det ble positivt...så jeg måtte sjekke bruksanvisningen flere ganger for å tro det...og sambo skjønte ingenting der han satt i sofaen og spiste gele med vaniljesaus. hehe Det at vi skulle flytte inn i ny leilighet 4 dager etter ble plutselig glemt!

Skrevet

Kanskje litt urettferdig, men vår satt allerede før vi egentlig hadde bestemt oss for å prøve :) Så vi har vært heldige- Ønsker dere masse lykke til

Skrevet

Hei!

Med vår første sønn satt det på første forsøk. Da vi bestemte oss for å prøve igjen satt den på 2 pp. Det endte i spontanabort, men satt i første pp etter dette igjen. Så det trenger ikke ta lang tid:)

Lykke til !

Klem

Skrevet

Her prøvde vi i 9 måneder før spira satt. Og jeg hadde en spontanabort i jule-ferien. Men nå er jeg 17 uker på vei og verdens lykkeligste =) =) =) Mye tårer i disse periodene, men fy faen hvor lykkelige vi er nå som spiren er der i magen. ;-p

Skrevet

Hei!

Jeg glemte faktisk bare ppilla i noen dager og så var jeg plutselig gravid. Har alltid vært veldig slurvete med pillen siden det aldri før hadde skjedd noe.. Så jeg fikk SJOKK da jeg oppdaget det. Oppdaget det faktisk ikke før jeg var 9 uker på vei etter å ha besvimt på jobb noen ganger:) (veldig naiv:)) Nå føles det kanon bra og gleder oss stort og anser oss som veldig heldige. Har alltid følt på meg at jeg kom til å trenge laaang tid på å bli gravid når vi skulle prøve, og har vært redd for at jeg aldri har kunnet bli. Lykke til med prøvingen:)

Skrevet

Jeg har også et spørsmål, hva betyr egentlig PP? :P

Aldri fått med meg det jeg :P

Skrevet

Godt spørsmål. PP betyr vel prøveperiode tipper jeg. Er ikke så inne i alle disse forkortelsene selv jeg. Hadde vært kjempefint å fått en liten "innføring" i disse. :) Men det finnes kanskje en slik ordbok på sidene her eller?

Skrevet

Ikke greit å holde orden på alle disse forkortelsene nei. Husker det lå en nyttig ordiste på Bli Gravid i hvertfall :-)

Sev prøvde vi i 6 måneder, og selv om vi var enige om å ta det med ro og nyte tiden vi hadde igjen uten barn, må jeg innrømme jeg ble litt skuffet hver måned når mensen kom. Var (som mange andre jenter) overbevist om at jeg aldri kunne bli gravid. Begynte til og med å gjøre research på mulige adoptivland..

Men i 6 pp satt spira og det var en helt absurd, herlig, overveldende og uvirkelig følelse. Nå, 9 måneder senere, er jeg fortsatt ikke vant til tanken på at jeg faktisk er gravid. Smiler hver morgen når jeg ser den stoooore kulemagen min i speilet;-) Og hvis alt går bra er det bare 3 uker igjen til datteren vår blir født...

Skrevet

brukte 1 og et halvt år trodde det var noe galt men nei da!

Skrevet

På første brukte vi 4 år nøyaktig, så trodde ikke det ble noe barn på meg. Så like før vi skulle inn til prøverørsbehandling så satt han:o)

Denne gangen brukte vi bare tre mnd. Like rart og uvirkelig hver gang. Lykke til med prøvingen:o)

Skrevet

Flere i familien min har brukt lang tid på å bli gravid - så jeg var innstilt på at det kunne ta noen måneder. Jeg stresset ikke noe med det - og vi prøvde ikke noe spesielt mye heller. Avtalte ikke sex på EL-dager osv. Ble gravid den tredje måneden.

Synes det var litt rart. Har jo alltid tenkt på hvordan det blir å være gravid - men når jeg så restultatet på testen så var det litt skummelt for nå var det liksom på ordentlig! ingen vei tilbake (selv om det var svært ønsket). Livet mitt skulle forandre seg for alltid.

Skrevet

Vi prøvde ikke i det hele tatt vi.

Jeg hadde innfunnet meg med at jeg var av de som ikke kunne få barn.

Men da jeg begynnte å bli morgen kvalm, og mensen ikke kom, så tok jeg en test...og nå sitter jeg her, med termin om 6 dager :)

Skrevet

hei hos oss tok det nesten 6 måner....selv om det er helt normalt..spesielt etter mange år med p pilller...

men alikevell så blir du like skuffa hver gang,å begynner å tenke å skremme deg selv med at du ikke kan få barn osv...

litt hysterisk men er vel bare sånt første gangen du prøver å ikke helt vet hva du kan forvente deg :)

ja jeg ble faktisk litt stressa når testen var positiv..akuratt som om jeg ikke hadde venta det i det heletatt..hehe

Skrevet

Tok ut spiralen og skulle vente til neste mens m å begynne på ppiller.

Den mensen kom aldri. Så blir 3 barnet nå, er 10 uker på vei.

Ingen av de er planlagte, blir gravid med en gang jeg "skjeier" litt ut.

Skrevet

Begge satt på første forsøk.

Skrevet

Vi "prøvde" vel i to uker.. hehe, ble gravid bare jeg hørte ordet.. Men vi ble enige om at hvis det ikke gikk den perioden vi prøvde, skulle vi vente et år. Og så plutselig en søndag (etter en real fyllekule) satt vi med testen, og den viste +. Hadde forresten dååårlig samvittighet leenge pga fyllekvelden i forveien. Men lege forsikret meg om at alt sto bra til med den lille.

Skrevet

Første graviditet -som endte i SA etter kort tid-

kom som et resultat av ett eneste 'bomskudd'! ;)

Prøvde slettes ikke å bli gravid i det hele tatt..

Andre graviditet -som jeg nå går i 34. uke-

satt i første pp.

Fort og gæli', kan man jo si! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...