Gå til innhold

For mye å forlange av besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde aldri ventet at de skulle gjøre det altså, for de tilbringer ganske så lite tid med våre barn fra før men....

Foreldrene til min mann skal på "ferie" til sin andre sønn i en annen by (3 dager). Den familien har to barn hvor det ene barnet er på samme alder som mitt barn og de eeeelsker å tilbringe tid med hverandre. De er bestevenninner selv om de bor i forskjellige byer. Dattra til min manns bror maser hele tiden på at min datter må få komme på besøk etc etc.

Jeg synes det hadde vært så kjekt om besteforeldrene til mine barn hadde tatt med seg dattra mi (5 år) opp for å besøke bestevenninnen sin når de først skulle dit.... passe henne i tre usle dager så hun fikk møte bestevenninnen sin...

Hadde dere forventet eller håpt på det samme? Ble jo litt kronglete dette da men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor røver du å bagatellisere det med å si "tre USLE dager"?

Det er 3 lange dager de kunne ha nyta uavhengig av småbarn, det!

Skrevet

Av besteforeldre forventer jeg ingen ting....

Men jeg skjønner hva du mener:o)

Har dere prøvd å hinte litt om hva dere kunne trengt dere?

Skrevet

Eh, de skal opp å besøke (og bo sammens med) sine andre to barnebarn og ingen uavhengig av småbarn der i gården. Faktisk så skal du vite at disse besteforeldrene aldri passer sine barnebarn så og si. Vi spør om barnevakt en gang i året og det fordi vi vet de ikke ønsker det. De er helt totalt barnefrie hele året, hvert år!

HI

Skrevet

Nå var ikke saken hva vi kunne trengt (men guud så deilig det hadde vært for noen dager), men hva jenta mi hadde ønsket. Hun hadde blitt i fyr og flamme om hun hadde fått blitt med.

Besteforeldrene var på besøk for ikke så lenge siden og fortalte at de skulle besøke henne (altså niesen til dattra mi) og jeg så bare at tankene kværnet oppi hodet og øynene lyste opp....men spørsmålet om hun ville være med uteble.

Vi har ikke hintet om noe, men vi har vel så smått gitt uttrykk for at det er travelt å være småbarnsmor med en 5 åring og en liten til og de vet at det er masse trassing ute og går nå. Men avlastning det har vi hverken spurt om eller forlangt. Men det hadde vært veldig kjekt om de kunne tilby en gang i blandt.

HI

Skrevet

Hadde ikke forventet det av svigerforeldrene mine nei, men kanskje fra mine egne. eller, det blir feil å si forventet, for de stiller opp uten at vi trenger å spørre om det.

Men er dette deres felles barn?

Skrevet

Jepp :) Besteforeldrenes biologiske barnebarn :)

HI

Skrevet

Sett ut fra mitt syn ville jeg forventet det. Men det er fordi besteforeldrene alltid stiller opp for oss og de gir oss mye avlastning i hverdagen ellers. Men det er oss - for noen andre er situasjonen sikkert helt annerledes.

Skrevet

Jeg forventet vel ganske mye mer enn jeg trodde av besteforeldrene, da hovedsaklig mine foreldre, når pjokken uanmeldt dukket opp, som eneste barnebarn i vår familie.

Når forventer jeg ingenting, men forlanger en sjelden gang.

Samtidig har jeg sagt ifra ganske klart at gode relasjoner innen familien kommer ikke av seg selv, heller ikke i forholdet barnebarn - besteforeldre. Ønsker de et godt forhold så må de også gå inn for det.

I en slik situasjon som du beskriver så hadde jeg nok spurt rett ut, og om de vred seg unna, så hadde jeg aldri bedt de om noe igjen. Og så hadde jeg gjort det jeg kunne for at ungen min hadde god kontakt med de i familien (og utenfor familien) som faktisk ønsket å stille opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...