Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Fra forsiden til BIM: "Lei av regn og dårlig vær? Foreløpig har vi ikke sett så mye til sol, strand og badevær - og det er jo nettopp det de fleste av oss ønsker seg om sommeren." Hallo, vi har da hatt en strålende sommer? I alle fall i Nord-Norge - og det er faktisk en tredjedel av landet!!! Blir bare litt lei av at det kun er Norge sør for Trondheim som regnes med...
Teltpluggen Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Det er kun ØSTLANDET som regnes med.. Når det kun er drittvær her på vestlandet og fint på østlandet (Noe det ER relativt ofte) Så er det "bra vær".. Men det er pga skyene "stopper" i fjella, regner ned på oss og går videre når de har lettet.. Er ikke vant med dette været der borte skjønner du:D
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Nordnorge er en tredjedel av landet i størrelse,ja,men de fleste av oss er faktisk bosatt sørpå,når vi regner folketallet! Det er da stort sett nordlendingene som klager mest,og det har ikke vært SÅ mye bra vær der oppe. Helt ok og tildels veldig fint noen uker,men ikke eksepsjonelt! (jeg er nordfra,så jeg vet) Synes vært her nede er helt ok,ikke for varmt,men likevel er det ytterst få dager jeg har måttet ha mer på meg enn kortarma,så jeg synes sommeren har vært helt okei! skal man ha strålende sol,kvelende varme og lukte kokosolje,så får man reise til mer eksotiske strøk enn Norge!
FØDEKLAR NÅ :)Jippi Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 var jeg som la inn det innlegget!!!Å her på vestlandet nærmere sagt Haugesund har det vært drittvær HELE sommeren!Hvor bor dere?Kanskje jeg reiser en tur...hihi
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Norge er et digert land, sånn rent geografisk, og det er spredt befolket. Enkelte steder har det klumpet seg sammen litt flere folk enn andre steder - f.eks. på deler av Østlandet. Hvem som fant på at denne "klynga" skal være "normaldefinisjonen", aner jeg ikke. De aller fleste nordmenn bor nemlig IKKE i denne klynga. Har jammen ikke hørt annet enn syting fra søringene i sommer, men har derimot ikke hørt en eneste nordlending klage. Det har faktisk vært veldig mye bra vær i landsdelen (jeg både bor nordpå og har være i ulike deler av Nord-Norge hele ferien, så jeg tror nok jeg vet dette bedre enn deg...) Det trenger ikke være "kvelende varme" for at man skal kalle været bra...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 De fleste nordmenn bor faktisk sør i landet,så den må du lengre ut i geografien med!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Jeg skrev da ikke "sør i landet", jeg siktet til "klynga" på Østlandet. OSLO og omegn, om du trenger å få det stavet! Nordmenn flest bor ikke der...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Nei,bare over en million. Resten er godt spredt sørover og litt vestover,men alle nordboere kaller jo hele sulamitten for "søringer",så da er vi vel "folk flest" da.
aanonym Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Det bor 0,5 mill i Oslo og 4,2 mill andre steder i Norge. Da må vi vel kunne si at "folk flest" ikke bor i Oslo?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Når skal folk lære seg at østlandet ikke bare er Oslo? Oslo er en bitteliten kommune,og et lite lite fylke,men østlandet er stort,og her bor det mye folk med bare få timers reisevei til hovedstaden.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Kort reisevei til Oslo? Hva har det med saken å gjøre? Jeg har kort vei å reise til Harstad, er det relevant for denne diskusjonen?
Teltpluggen Skrevet 1. august 2007 #12 Skrevet 1. august 2007 termin 18.03.08 C: Skulle gjerne sagt at jeg bor på et fint sted men.. Bor på Bømlo.. Bare en time unna haugesund.. Så er like fælt her;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå