Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tilbud om å delta på svangerskapskurs og skal starte om ikke så lenge. Skal dere delta på slike kurs og noen som vet hva som foregår der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi skal ikke! Var ikke med 1 mann heller!

Skrevet

HVor fikk du tilbudet om å delta på svangerskapskurset ?

Jeg kunne tenke meg det selv jeg.

Skrevet

Fikk tilbudet av jordmor, skrev oss på liste på helsestasjonen.

Skrevet

Jeg skal på svangerskapskurs etter hvert:)

Man blir jo kjent med andre som er gravide og omentrent like langt på vei som deg. Man ser på film om amming og fødsel. Jordmoren er der og snakker om alt mulig, Fysioterapauten kommer og forteller om forskjellig trening og div. Men det er slik det er her i kommunen.

Er vel litt forskjell i fra sted til sted.

Jeg gleder meg til svangerskapskurset blir.

Fikk ikke med meg det da jeg ventet nr1 så denne gangen skal jeg.

Skrevet

Ja, jeg er med på holde disse kursene i kommunen 3 ganger i året. Skal nå likevel være med, for min samboers skyld. Veldig fint å gå sammen på et slikt kurs, forberede seg til fødsel og tiden etterpå. + å møte andre par i samme situasjon. Kjedelig for meg å gå igjen det samme som jeg selv forholder om, men likevel viktig da det nå er meg selv og min nye familie det gjelder.

Skrevet

Vi skal ikke gå. Føler ikke behov,vet ikke helt hvorfor,men føles greit å bare skippe det. Kommer nok igjennom fødsel og amming uansett,og noe info får man vel når man skal skrive journal o.l på sykehuset en stund før fødsel. Føler meg merkverdig rolig ift fødsel,er mer selve babystellinga jeg har litt panikk for,he-he! Fysioterapeut er jeg selv,så det med trening og kroppen har jeg passe god oversikt over,sånn i teorien ihvertfall!(har også hatt barselkurs for nybakte mødre under praksis på sykehus,så lærte jo en del der)

Får vel heller gå baby-stelle-kurs-for der er jeg heeeeelt blank! Finnes det???? Babypolitiet kommer vel å arresterer meg for ikke å ha bytta ofte nok bleie,eller smurt med feil krem på stumpen...

Skrevet

Skal melde meg på neste gang ejg skal til jordmor! Men er det et kurs hvor du også lærer om stell av baby? eller hva heter sånnt kurs?

Trenger jo så klart å lære riktige pusteøvelser, men vil også lære å stelle den lille riktig, siden jeg aldri har gjort det

Skrevet

vi skal ikke gå.

gikk på svangerskapskurs med første mann.

det var et litt bedre tilbud (1gang i uka) enn det "vanlige" som pleier å være 3 ganger. (1 gang i mnd i 3 mnd)

lærte mye nyttig men oxo mye ubrukelig....

mye av det man "lærer" har man glemt under fødselen likevel.

føler egentlig at det er ganske unødvendig å være med på siden jeg har vært med på dette før.

jeg vet hva jeg går til... og hva jeg kan forvente.

Skrevet

Ser det er mange som svarer at de ikke skal. For en førstegangsfødende er det å anbefale å gå. Man får mange tips og reflekterer over det før man plutselig står oppi fødselen og ny baby. Sikkert masse unødvendig pjatt, men ser ingen grunn til å ikke gå. Hvorfor er det kurs om det ikke er nyttig? Ingen er vel verdensmestre og ikke trenger informasjon, eller dele info med andre? Det er vel en av grunnene vi er inne her på BIM; nettopp å dele ogfå kunnskaper.

Skrevet

Jeg har meldt meg på Yoga kurs for har blitt anbefalt det av venninner som har benyttet seg av det..trenger å lære pusteøvelser og avslapningsteknikk..

Jeg begynte å utvikle fødselsangst,men det har roet seg litt ned..derfor kvier jeg meg til svangerskapskurs..er så redd for å få mer angst for det å føde!Det høres vel helt absurd ut når det sikker skal være motsatt..at men skal bli mer forberedt osv..men det skal visst vives video av fødsel o.l.og det vet jeg ikke om jeg vil se..skal forresten føde på ullevål...

Trenger litt råd her.......

Skrevet

Ulike syn på dette ser jeg. Skjønner jo at det kanskje ikke er så spennende om man er 2. gangs... Gleder meg mest til å finne ut hvem andre som venter barn på omtrent samme tid som oss og kanskje bli kjent med noen som jeg kan holde sammen med gjennom permisjonstiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...