Gå til innhold

babyspråk hos voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit at de fleste brukerne av BIM er gravide, men man trenger da ikke snakke/skrive baby-språk? "Bebis", "bajse", "sambis" - er det mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jodda,vi bajser så det suser etter,nemlig! Har bodd i Sverige noen år,og har importert med meg uttrykket bajse derfra,der sier alle det! De sier faktisk også bebis der. Tenk deg det,voksne folka og alt! Huff og huff! ;-p

Skrevet

Enig med deg,men syns det er enda værre med voksne som prater babyspråk til babyer. Greit man forandrer stemmen å duller merer,men man trenger da ikke kutte et en r,eller en s i ordet fordi det høres mer"baby" ut! Grrr. Det blir jo det "språket" ungen til slutt lærer da.

Skrevet

Tror neppe alle som bruker disse ordene er svensker, da... I Norge høres det bare veldig barnslig og teit ut.

Skrevet

Jeg tror egentlig at alle bar lærer å snakke helt normalt selv om de blir "utsatt" for sånn "voksen-babyspråk". Det høres ganske fjollete ut, og er fullstendig unødvendig, men skadelig er det neppe.

Skrevet

man skal faktisk legge stemmeleiet høyere for spedbarn fordi de har en slags væske i ørene som skal forhindre at de hører så godt som oss.. slik at de får mere ro..

og jeg sier bebbis.. eller bebi (i uttale) og syns jammen ikke det har noe med hvilken grad av babyspråk jeg bruker..

-gi nå folk litt slingringsmonn da

Skrevet

Vet ikke om den var til meg, egentlig, men helsesøster så i alle fall at det ikke spilte noen som helst rolle hvordan man snakket til babyen - til slutt lærte alle hvordan man skulle snakke uansett. Det eneste var at man kunne se at barn tidligere fikk et rikere ordforråd dersom de hadde blitt snakket noenlunde "normalt" til hele tiden. Ikke vet jeg, men jeg fikser ikke å snakke sånn babyspråk, og storebror var i alle fall veldig tidlig ute språklig.

Skrevet

Å dulle og snakke litt babyspråk til babyer synes jeg er helt greit - det som irriterer livet av meg er de folkene som snakker baby-språk til vanlig!! Det finnes faktisk en del av dem altså... snakker babyspråk til andre voksne.... grrrrrr - høres helt tilbakestående ut spør du meg!

Skrevet

hvordan snakker de da? Jeg skjønner ikke jeg.. er ikke omgitt av folk som snakker bebispråk iallefall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...