5 okt. 07 ღ 5 feb 10 Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg er helt blåst på dette området og trenger hjelp... Det blir første bilen(har oppkjøring til fredag og håper virkelig jeg ikke stryker igjen... Må rekke det før fødsel!!) Jeg vil ikke bruke alt for mye siden det er første bilen, og det hadde vært veldig greit om den ikke var sånn alt for dyr å forsikre... Utenom det må det være 5 dørs, barnesikkert og manuell.. Noen med erfaringer? gode og dårlige:) Takk!
Festis Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Hva slags pris hadde du tenkt deg?! Det er ikke noen vits at foreslå en til 90 000 om du hadde tenkt deg en fro 50 000... =)
doffine Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 golf eller passat vil jeg anbefalle... Har hatt golf i 9 år, og jeg kan ikke snakke godt nok for den bilen. Pappa har hatt golf og flere passater. Snille biler når det gjelder bensin, slitasje, deler og god comfort.. og det er ikke av de dyreste å forsikre. Alder på de som eier bilen har jo mye å si på forsikringen også, og at en er fersk bak rattet, kan også ha noe å si. Men passat er ikke noe typisk ungdomsbil, ei heller golf stasjonsvogn.. Jeg har audi nå, men når vi skal refinansiere huslånet, skal vi nok kjøpe en passat:-)) Og toyota er heller ikke et dumt valg. Men jeg har kun hatt det som leiebil et par dager, og kan ikke nok om bilen... men vet det er en snill bil det også...
Serial mom Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Toyota er kjempegode biler,og de er veldig sjeldent feil med,bare varer og varer.... Vi har en avensis og er kjempefornøyd,selv om det ikke er drømmebilen vår da,så duger den enn så lenge!(skal kjøpe landcruiser etterhvert,den er så stor og god!) Du må også tenke på at du bør ha aircondition/clima,nytter ikke kjøre med vinduene åpne for å ikke kveles av varmen! (ok,vi har ikke hatt dødsfint vær i år,men det blir fort nok varmt uansett!)
5 okt. 07 ღ 5 feb 10 Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 Hadde egentlig ikke tenkt å gå så mye over 30, men det forandres fra dag til dag. Hvor mye syns dere det er lurt å legge i førstegangs bil da? Legger spørsmålene over på andre jeg:P Trenger ihvertfall hjelp før jeg gidder å kikke mer. Føler det blir så unødvendig å finne en fin bil hvis den egentlig bare er no søppel...
Tussa og Sofie Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Jeg har en Golf og er kjempefornøyd med det. 5 dører og romslig bagasjeplass mtp barnevogn osv. Toyota Corolla er også bra biler, begge disse bilene koster jo litt, da de er populære og holder seg veldig godt i pris. Hadde det vært meg ville jeg nok lagt litt mer i det både pga nyere biler har bedre sikkerhet, og mindre risiko for at du plutselig blir stående midt på E18 med motorstopp osv. Viktig å sjekke på eldre/brukte biler hva som har vært gjort på den, hvilke deler har vært byttet, som er av betydning for det generelle vedlikeholdet og er servicer fulgt. (tenker på registerreim, bremser, vannpumpe osv) Og selvfølgelig rust og antall km. Jo mindre, jo bedre. Husk at du kan ta med bilen til en kort testing hos NAF før du kjøper for å få en oversikt over tilstanden på bilen, koster ikke all verden. Lykke til!
SallyAnn Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Tror jeg ville lagt i rundt 100 000 ihvertfall. Da får du en bil fra sist på 90-tallet til utpå 2000 tallet. I denne perioden kom mange viktige ting som standard på biler, som f. eks. ABS-bremser, antiskrens, sideairbags osv. Det er jo ting som er gull verdt for sikkerheten. Såpass nye biler er jo også mer driftssikre og du slipper kanskje dyre reparasjoner de første årene. Hvis du ligger unna de typiske ungdomsbilene så er det ikke nødvendigvis så dyrt å forsikre en såpass ny bil. De fleste forsikringsselskapene har kalkulator på nettsidene sånn at du kan regne ut prisen før du vurderer å kjøpe en bil. Med en såpass ny bil kan du også spre lånet på 3-5 år og da får du ikke så ille månedskostnad.
5 okt. 07 ღ 5 feb 10 Skrevet 1. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2007 det kan da umulig være nødvendig å legge 100 000 ihvertfall i førstegangsbilen? Har hørt så mange ganger at man får greie biler til under havle prisen... Har alle hatt så dyre biler første gang? jeg er jo ikke akkurat noen dreven sjåfør, så jeg føler det blir å kaste ut pengene... Tar jeg helt feil eller? Takk for svar forresten:)
Gjest Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Hei. Ser du har planer om kjøpe bil til rundt 30 lapper, og kan nesten anbefale deg å kjøpe toyota eller volvo, drfitsikre biler. Ang Golf (eller generelt VW) så er det dyr forsikring på de bilene(hvis du er ung), alt for dyre til at de er verdt det og dyrere deler enn feks. toyota sine. Vet dette da sambo eeelsker bil, og har "mekket" bil i maaange år. Golf og Polo er kjent for å være ungdomsbil, og sier sitt. har funnet noen biler til deg på finn.. (får ikke sove, hehe) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10725336&sid=xz13abccVRjN723651 stv: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10349507&sid=xz13abccVRjN119967 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10738958&sid=xz13abccVRjN390194 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8161745&sid=xz13abccVRjN677789 lykke til!!!
5 okt. 07 ღ 5 feb 10 Skrevet 2. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. august 2007 Tusen takk for informasjon og bryet! Hører mange sier toyota, så da ligger det vel noe i det:) Den toyotaen du viste til på finn så jo veldig grei ut! tusen takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå