Gjest Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 I hele sommer har hun slitt med jeksler og feber. 1 uke uten feber, men da masse gråt og sutring allikevel. Nå har vi full feber og skrik her igjen, og jeg er høygravid..... Når hun sover så bare gråter jeg, er så sliten og jeg nesten gruer meg til babyen kommer ut. Føler meg utrolig slem siden jeg ha de tankene men jeg kan ikke skjønne hvodan dette skal gå uten at jeg får et eller annt sammenbrudd snart. Pappaen jobber mye og vi har ingen familie i nærheten for avlastning. Mimmi begynner i b hage 8 august men hun har jo feber i ett sett pga de tennene, Vi ar vært til lege med henne hve eneste gang og det er aldri øre,halsen eller noe sånt. Ikke forkjøla en gang. Jeg vil så gjene ha overskudd og være en god mamma for begge barna når nr 2 kommer ,men det ser jammen mørkt ut nå... Det kan umulig være normalt at tannfrembrudd skal være så ekstremt som dette her,det er mange tenner til som skal opp :-( hjelp! Det som hadde vært typisk nå er at hun i magen får kolikk! Det hadde Mimmi.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Høres veldig rart ut at hun skal reagere så voldsomt på å få tenner. Er dere helt sikker på at hun ikke har vondt noen andre steder? Rart... Du får prøve å tenke positivt og tro at du får mer krefter når babyen er ute enn nå som høygravid. Nytter ikke å ta sorgene på forskudd. Håper du får hvilt deg og at jenta blir frisk snart!
Ulme Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Kjære deg, det med tennene går over. Det du må gjøre nå er å snakke med pappen og finne en løsning dere kan leve med til du er i form igjen. Kanskje han har litt feire igjen som han kan ta ut? Jobbe litt redusert? Ikke ta sorgene på forskudd. Hun blir sikkert snart kvitt feberen. Hvor gammel er hun? Noen aldre er jo noe mer sutrete enn andre....og da med tenner i tillegg ..ja, det er litt av et styr! Når du i tillegg er høygravid så må du få hjelp. Lykke til!
Mikaelle7 Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Ang bekymringene dine for når nr 2 kommer; har selv to tette og hverdagen hadde ikke vært den samme uten bæreutstyr! Sjekk ut tettinntil.com, og peil deg ut noe du kan trives med, det være seg bæresjal, Mei Tai eller slynge. Så skal du se at den lille nye blir fornøyd og glad. Min første hadde for øvrig kolikk, mens nr 2 heldigvis ikke har det, og er verdens mest fornøyde lille jente.
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Han her har også hatt feber hver gang, bortsett fra den siste han har fått nå. Feber og snørrete for hver eneste tann!! Rivende festlig!! Faren hans lå faktisk på sykehus når han fikk tenner, så noen blir skikkelig dårlig av det! Herregud, det er ikke rart du er sliten!! Bare å være høygravid kvalifiseres til ekstremt slitsomt! Men, når bebien er ute og kroppen normaliserer seg igjen kommer kreftene... Innemellom er det veldig tøffe tak, men det letner alltid!! Husk bare å spise ordentlig å få den søvnen du kan. Skal se at det retter seg nå se... Når tennene er på plass og hun kan få lekt litt med barna i bhg. Det blir bra! Det ordner seg alltid!! Klem
Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Mimmi er 17 mnd om noen dager. Hun har forandret seg totalt etter at de jekslene begynte å komme. Jeg har gått til lege med henne mange mange ganger siden det begynte. De finner ikke noe galt. Hun er skikkelig hoven i gommene, har til tider store blemmer det og vil ikke en gang ha smokken i munnen.Jeg har spurt på Hs og legen om det er normalt og de sier at noen barn får det sånn men ikke mange. Hun er av den typen som får veldig høy fer hver gang også, over 40. I natt sov hun lenge men jeg får ikke sove når jeg et hun har så høy feber,må jo sjekke henne hele tiden da. Morten jobber i nordsjøen, kommer hjem 18 august, kan jo være jeg har født innen da. Til uka må jeg være med henne på tilvenning i barnehagen også, skjønner ikke hvoran jeg skal klare dette. Ble lovet av samboeren min at det ikke skulle bli sånn som dette, han skulle begynne å jobbe på land men det har ikke skjedd. Usj :-(
Gjest Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Ja det har jeg tenkt litt på, det med bæresjal. Hva anbefaller du av de to? Mei tai eller slynge? Jeg har aldri brukt noen av delene før. Kan de brukes fra nyfødt og er det forskjellige str?
SnupsaTupsa Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Uff, føler med deg, jeg. Vet hvordan det er. Min første var et sant mareritt ang de tennene, og nå ser det jammen ut til at lillesøstra er akkurat lik, eller enda værre. Gråter og tenker at jeg ikke orker dette her en gang til... Det er 16 mnd mellom de, så hun første hadde ikke fått veldig mange tenner enda da jeg ble gravid igjen, og husker jeg tenkte gjennom svangerskapet at hun i magen måtte bare ikke bli som søstra si, og alle sa at så ekstremt kunne vi garantert ikke få det igjen... Men som sagt; det ser ut til å bli værre... Minste har bare fått 2 tenner og det er et sant helvete her nå som fler er underveis... Fatter ikke hvordan jeg skal holde ut enda 18 tenner!!! Men mine får også feber, blir snørrete, og grinete beskriver ikke uker og måneder med så og si konstant skriking. Jeg var også høygravid mens jeksler og hjørnetenner kom, og ikke moro, nei... Håper virkelig du kan få deg litt avlastning da. Og husk at det blir sikkert lettere når hun kommer i barnehagen! Da har du henne ikke rundt deg hele dagen heller. Og klart du vil være en god mamma for begge to! Kjenner igjen tankene, men det kommer til å gå så bra! og forresten min første hadde også kolikk, men andre var mye roligere. Lykke til! Trøsteklem,
~Snublefot~ Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Føler med deg, håper alt ordner seg til det beste snart. Ville bare minne deg på at kiropraktor vel kan hjelpe med kolikk i mange tilfeller, bare ifall den i magen din også får det. Husk også at det er lettere å ha baby utenfor magen, enn inni, i alle fall når du er høygravid og har ei fra før, vil jeg tro;-) Masse lykke til:-)
Mikaelle7 Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Så bra! Er en hel jungel av muligheter med bæring, også for de helt nyfødte. Men inne på forumet på tettinntil er de utrolig generøse med kunnskapen sin, og melder du deg der som "grønn", får du masse hjelp. Selv begynte jeg med en lommeslynge (men tror heller jeg vil anbefale en ringslynge, for den kan justeres slik at flere kan bruke den, lommeslynge må passe bæreren perfekt). Og så sydde jeg meg et bæresjal, veldig enkelt, her er oppskrift: http://www.altomslynger.dk/index.php?id=120 men finnes masse annonser for nettsteder som selger bæresjal inne på tettinntil. Hadde for øvrig med meg slynga på barsel, og alle, inkl jordmødrene, ble superbegeistret og syntes det så veldig smart ut. Har hatt masse masse glede av bæresjalet, har båret jenta mi på magen fra dag en, nå er hun 9 uker og har båret henne daglig hele tiden. Du finner instruksjoner hvordan du bærer inne på tettinntil.com. Har akkurat bestilt min første Mei Tai, så gleder meg til å prøve ut det. Bruker faktisk ikke vogn til jenta mi, bare til sønnen min, som sitter i sportsvogn. Bare spør hvis det er noe du lurer på. Bæring har rett og slett gjort hele forskjellen for oss.
Sjefsmegga Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Hehe....det er tøft med to tette små....men man overlever Hottis! :-))))
Gjest Skrevet 1. august 2007 #12 Skrevet 1. august 2007 Skal kjøpe meg et sånt sjal med en gang, for her må jeg vel helst ha 8 armer om en stund. Nå har Mimmi brølt og siklet i 45 min etter at hun våknet, skriker mamma mamma hele tiden. Ser for meg at det vil bli en del enklere om jeg bærerhun neste :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå