Ulme Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Har hørt at mye av vitaminene forsvinner da....men det er så varmt å skrelle nykokte poteter :-/
Ulme Skrevet 1. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 1. august 2007 Altså...at vitaminene for svinner hvis man skreller FØR koking ;-)
Cat.68 Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Til hverdagsbruk, nei. Når vi har gjester ,ja.
mammmamia ** Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Vi spiser dem med skallet på også vi! Skrubber dem før vi koker dem og spiser med skallet på, gidder ikke sitte å pille av skallet - æsj :-)
PopUp Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Bare sånne små nypoteter, ellers skreller jeg de før koking...
Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Skreller alltid potetene før jeg koker de. Synes det er mye enklere enn å sitte å skrelle varme poteter til 3 små etterpå. Så satser jeg på at de får i seg nok vitaminer likevel. :-)
Gjest Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Ja for det meste. Bare ha kaldt vann i panen når du har helt av det varme og la dem ligge der i ett lite minutt, da blir de bitte litt kaldere, dessuten har man jo dem på gaffelen når de skrelles. Skreller masse varme poteter jeg, er bare en vanesak og å finne gode teknikker :-)
camilla^ Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Kommer ann på hva mat vi skal ha. Men de fleste potetene spiser vi faktisk med skallet på. Men med mat som skal moses med saus på pleier jeg å skrelle, for jeg er så lei av å skrelle for fire unger når vi skal spise. Men spiser nå mest ovnsstekte poteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå