Gjest Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 I artikkelen stod det at mange foreldre, når de var helt ærlige, opplyste om at de egentlig synes det er dørgende kjedelig å leke med barna på deres nivå. Så, helt ærlig jenter. Synes dere det gøy å leke med barna, eller er småbarnsleking egentlig kjedelig? Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er kjempekjedelig med rollelek, skulle kjøre lekebiler osv, derimot synes jeg det er kjekt å være med å pusle, lese bøker, bygge lego, tårn av klosser ol og selv om jeg kanskje ikke leker så mye med barna, så elsker jeg å ha dem rundt meg og å være tilstede for dem når de trenger meg. Flere som har det slik?
Gjest Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Phu, bra det ikke bare er meg da :-) Føler at alle her inne bare eeeelsker å leke med barna sine, helst hvert minutt i døgnet og følte meg nesten unormal som synes det er ganskje kjedelig med småbarnslek ;-/
alvefrøken Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 jeg synes det er veldig koselig å leke med datteren min; med dukker, i sandkassa, tegne, lese...og det vi måtte finne på
Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Tja... Når eldstemann er i barnehagen liker jeg godt å leke med han i på ettermiddagen. Har savnet han hele dagen, og vil være med han. Selve leken er kanskje ikke så givende for meg, men det er ikke så nøye. Men da han hadde 5 uker sammenhengende ferie ble det litt kjedelig i lengden ;-) Bra vi kunne gå litt ut og variere med andre ting da.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Jeg elsker det jeg. Hehe. Men det hadde kanskje vært rart om jeg ikke gjorde det, jeg er førskolelærer. Men det må vel sies at det blir mindre hjemme enn på jobb..
Gjest Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 leker ikke kjempemye med han...flink til å leke selv:-) sparker litt fotball, er sammen med han mens han leker rundt..
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Jeg _leker_ ikke med ungen, og har aldri gjort det. Er av samme oppfatning som denne artikkelen som det refereres til. Det jeg derimot elsker, og gjør hele tiden er å snakke med ungen, og fortelle om ting han vil vite om. Men jeg har aldri sittet på gulvet å lekt lego eller biler med han, kanskje mest av den enkle grunn at det intresserer heller ikke ham. Men å forklare hva man bruker ferrocilisium til, eller hvordan fotosyntese fungerer har jeg måttet kunne i noen år nå.
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Enig med Alva. Greit å sette de igang, bygge en kjempe svær togbane f.eks, men å kjøre togene kan de gjøre selv. Men å ha de med meg i skogen/fjøra/lekeplassen osv. det liker jeg godt
Pysa Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 enig med Alva. jeg blir fort lei lekene, men liker godt å herjeleke med dem. Kile og tøyse og rulle rundt osv. sier til poden : "kom hit litt, så skal jeg plage deg" - og han kommer, han!!
Kakeåndsen Skrevet 1. august 2007 #14 Skrevet 1. august 2007 Synes det er veldig koselig å lese, synge, bygge med lego, leke i sandkassa, pusle osv med vesla. Jeg kunne nok ha lekt enda mer med storesøster hadde ikke lillesøster vært så avhengig av å være i armene mine. Derfor blir det mye kosing og boklesing og snakking på oss. Helt ærlig gleder jeg meg masse til jentene blir så store at de vil leke med Barbie. Mamma'n kommer vel til å være mest ivrig etter å kjøpe nye klær (rødme). Jammen bra at pappa'n er ganske maskulin og liker ting som snøscootere, motorsykler, firhjulinger osv ellers hadde det nok blitt to skikkelig jåler av jentene mine.
Salsa Skrevet 1. august 2007 #16 Skrevet 1. august 2007 He he, helt enig. Nå begynner eldstemann å bli så stor (snart 3 år - vi har jo nesten like gamle barn, Alva) at han interesserer seg for fotball, og DET synes mamma er gøy vettu. Vi har sparket ball til hverandre i hele sommer, vi. Og jeg er ikke særlig god selv om jeg synes det er gøy, så per i dag er vi nesten på samme nivå - ha ha. Ellers synes jeg det er morsomst å lese for ham og å være med å tegne (men det synes han er litt kjedelig tror jeg). Biler og sånn har jeg aldri hatt sansen for. Heldigvis er det en del barn i noenlunde samme aldersgruppe som ham hjemme i gata vår, så han er mye ute og sparker ball og sykler. Har nettopp gått over til sånn liten sykkel med støttehjul, så nå er jeg mer nervøs tilskuer ((:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå