petit bisou Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Sønnen min ble 4 i sommer og på fredag er det barneselskap - noen gode tips til leker/aktiviteter?? Eller kommer det til å "gå av seg selv"? - Kommer 8 barn i alder 3-6 år - Skal ha en liten skattjakt, men det er det eneste jeg har på programmet..i tillegg til mat og kaker selvfølgelig! - Bor i liten leilighet i by, men har utgang direkte til bakgård...men med dette ustabile været kan jeg ikke satse på utevær.. Håper på et par knallgode forslag
Gjest Filifjonka Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Jeg er av de som satser på å IKKE ha aktiviteter og forslag i bursdager jeg. Min erfaring er at de fleste unger syns det er så spennende å komme og leke med noen andres leker at det er det greieste. Så her i huset er det samling til mat, fri lek, samling til kake, fri lek. Likevel kan du godt få noen tips da: Mange bruker "Flasketuten peker på" for å åpne gaver. Alle ungene settes i ring, flasken snurres. Den flasken peker på overrekker sin gave til bursdagsbarnet som åpner den. Da får alle se, samtidig som det er et lite håp om å få med seg hva han fikk av hvem. Sette halen på grisen. Heng opp et stort ark med en gris på. Sett bind for øynene på et barn, snurr barnet rundt og lei det bort til arket. Gi det en fargeblyant og la det tegne halen. Den som kommer nærmest vinner. En piñata er alltid suksess. Noe annet enn den tradisjonelle fiskinga etter godteposer.
mammaen til Li@m Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Her i England er det nesten "paakrevd" aa leke "pass the parcel". En liten gave blir pakket inn i flere lag med gavepapir. Ungene sitter i en ring paa gulvet og saa blir musikken satt paa. Ungene sender pakken fra fang til fang til musikken stopper, (en voksen holder orden paa start og stopp av musikken), og naar musikken stanser aapner den som holder pakken paa det tidspunktet et lag av papiret. Naar musikken starter igjen fortsetter man aa sende pakken rundt i sirkelen.Slik fortsetter man til alle lagene med papir er tatt av. Den som tar av det siste papiret faar presangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå