Gå til innhold

Noen som har hatt UL i ca uke 12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere innvendig eller utvendig UL, og kunne de måle nakkefolden da?

Jeg skal idag og lurer på hva jeg må innstille meg på.. er ikke så keen på å ha innvendig når mannen er med.. :-/

Men hvis man må ha det for se det man vil sjekke, så er det vel kanskje verdt det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må ha innvendig for å se noe ja..

mannen har vel vært inni der selv og han kan stå ved siden av hodet ditt.. han må ikke glo rett inn i Camilla vettu :)

lykke til

Skrevet

'Camilla'?! Haha! ..den var ny! :)

Jeg tok UL da jeg var 10 uker på vei

-tok utvendig og så godt det som skulle sees, da..

Måling av nakkefolden er jeg usikker på..

Lykke til på UL!

Skrevet

hehe - litt "ærverdig" navn må jo en tilårskommen (34 snart) "dame" (les: høne) ha :)

åja.. trudde man måtte ha innvendig jeg.. hadde det jeg iallefall og da målte han nakkefold..

Skrevet

Det kommer litt an på hvor langt oppe/nede barnet ditt ligger, tror jeg. Vi hadde UL i uke 12 og fikk utvendig. Så utrolig godt å se det vesle nurket... Virkelig en baby allerede! :)

UL på denne tiden utføres ofte (alltid?) for å diagnostisere. Altså å sjekke for kromosomdefekter som f.eks Downs, og andre sykdommer... Dermed måles nakkefold (det er på dette tidspunktet det er lettest å finne ut noe ved å måle den), og nesebein (om det ikke er utviklet kan det være en indikator). De vil antakelig også ta blodprøve.

Vær forberedt på at en diagnostisering innebærer at dere vil få vite eventuell risiko for feil/sykdom hos barnet.

Lurt å lese seg litt opp på forhånd. Men det synes jeg alltid, siden jeg er nysgjerrig av natur, og helst vil finne ut av det meste.

Skrevet

vi var på ul i uke 11, fikk innvendig, det gjodre ingenting det, JM sa at hun så barnet bedre da. . .

Skrevet

Da skal jeg innstille meg på innvendig, så får vi se hva gyn sier..

Det er ikke det at mannen ikke har sett der inne før, men litt ekkelt når det er en fremmed som skal grave oppi der med mannen som "tilskuer"..

Hadde innvendig med nummer 1 også, men da var jeg knapt 11 uker. Nå er jeg ganske akkurat 12 tror jeg.

Blir spennede, bare 4,5 timer igjen :)

Skrevet

Jeg hadde utvendig i 12. uke, da målte han nakkefolden, men det var mer av nyskjerrighet fra hans side tror jeg. Men jeg har hatt mange Ul av spesielle grunner. Uansett, han så riktig så greit på bildene av nurket, og jeg er ganske godt polstra for å si det sånn.

Om det blir innvendig, så gjør de det på en veldig grei måte, og dekker til, sånn at det ikke blir ekkelt for evt ledsager og deg. Og blikket rettes mot skjermen og ikke inn i "camilla"...

Godt navn, Fabel Aktiv!! Den var ny:))

Skrevet

Jeg grudde meg også til å ha samboeren min tilstede når jeg hadde UL i uke 6. Men det gikk kjempe fint. Babyen var hovedfokuset uansett. Dessuten blir liksom ikke stemningen så rar, ettersom dette er noe gyn opplever hver dag.

Jeg skal også på UL i dag, er 13+2, så jeg regner med at jeg må ha innvending denne gangen også.

Ikke gru deg, tenk på det som en fantastisk mulighet til å hilse på vennen deres. Så fort du får se den på skjermen, så ønsker du å ligge sånn leeenge :P

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Hei. Jeg hadde Ul i uke 11, han tok da innvendig for å kunne se bedre. satt der med utstyret rett mot nesen hans..Følte meg ikke så lekker :/ hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...