Gå til innhold

Mest overvurderte forfatter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder en knapp på Unni Lindell...verre søl skal man lenge lete etter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smaken er som baken!

Skrevet

Anne Holt. Men det kan tenkes det er fordi jeg ikke liker sjangeren.

Skrevet

Og selvfølgelig Margit Sandemoe, men hun er jo ikke så høyt verdsatt i utgangspunktet.

Skrevet

Sandemo selger som bare juling, kan noen fatte hvorfor?

Skrevet

Ja, jeg kan fatte hvorfor.

Hun har skrevet mange bøker som underholder, om ikke kvaliteten på det hun skriver er det beste, så KAN hun spenning.

Vi liker alle forskjellige ting, jeg er ikke så intelektuell av meg.

Mye av det jeg ha lest blitt anbefalt her inne er alt for tung lesning til meg, iallefall.

Men så er jeg bare ei jente uten høyskole også da:-)

Skrevet

Er ikke verdens mest intellektuelle leser selv, men Sandemo skriver så forutsigbart at jeg ikke klarer å tro på det...jeg må ha noe å lese på som jeg kan leve meg inn i.

Jodi Picoult liker jeg.

Men hva vet vel jeg, som aldri fullførte videregående...hehe

Skrevet

Jeg liker vel det fortutsigbare da:-)

Og humorbøker. A`la Bridget Jones. Liker ikke tenke jeg:-)

Skrevet

Dan Brown, Paulo Coelho og Isabel Allende i internasjonal klasse.

Hanne Ørstavik og Anne B Ragde i nasjonal klasse.

Skrevet

Dan Brown?? Luten da. Han er jo genial med sine konspirasjonsteorier, jeg klarer fader i meg aldrig å gjette meg til hvem som står bak all skit i bökerne hans.

Skrevet

Paulo Coelho med Alkymisten. Utrolig oppskrytt bok med pompøst språk og forutsigbar historie.

Den skal visstnok ha endret livet til mange, men den gikk nok like dypt inn på meg som filmen Passion of Christ, et like latterlig "mesterverk" på filmfronten.

Her til lands er det mange, men Unni Lindell fortjener vel å være på toppen. Synes forøvrig Karin Fossum er svært oppskrytt også..

Skrevet

Han skriver latterlig dårlig og plottene er gjennomsiktigere enn de patetiske forsøkene hans på å lage sex&sadisme-miks.

Skrevet

hehehe, uff da?? Vel da liker jeg gjennomsiktlige plotter og patetisk sex&sadisme miks ;o))

Skrevet

Paulo Coelho.

Gud hjelpe meg for noe makkverk han leverer.

Skrevet

Anne Holt har jeg ingen glede av å lese. Blir bare irritert.

Dan Brown- Engler og Demoner og Da Vinci koden er gode bøker, men så kom han med Den digitale festning i akkurat samme stil som de to første og den var elendig! Mannen kan kun en ting!

Henning Mankell- alle skryter bøkene hans opp i skyene, men etter min mening er det tør krim og overhodet ikke nyskapende. Heller ingen gode litterære bilder å finne i hans bøker syns jeg.

Skrevet

Enig med annie her over når det gjelder Paulo... Finnes bedre böker i den sjangeren.

Skrevet

Er enig i ar Den Digitale Festning ikke var särlig bra.

(trur det er fordi jeg ikke skjönte terminologien og alt datasnakket)

Men så kom 4 boken, Iskaldt Bedrag, og den var super bra igjen!! ;o))

Skrevet

men for pokker.....har akkuratt bestemt meg for å lese berlinerpopplene, hmmff..

tja, mest overvurderte forfatter? svinger vel etter hvor man er i livet? fant margit sandemo særdeles underholdende i 14 års-alderen, slukte alt av hva hun måtte finne på og skrive. men idag? flirer rått av dem som fortsatt finner henne genial. men som sagt, damen kan underholde.

den mest overvurderte boken må defintivit være bokhandleren i kabul.....what a waste of time. første og siste gang jeg leste en bok kùn for å ha lest hva alle snakker om.

Skrevet

Bret Easton Ellis. Har man lest en bok, har man lest dem alle.

Skrevet

Slet noe med Salman Rushdie. Noe spesiell eller forsøk på å være spesiell, og likte ikke Clive Cussler. Ble noe tegnefilmaktig handling. dvs Alt stemmer uansett hvor utrolig handlingen er.

Skrevet

Henning Mankell. Eneste forfatteren jeg kommer på i farten som jeg har blitt skuffet over, pga dårlig språk.. Og da hadde jeg ikke rare forventningene i utgangspunktet.

De fleste bøkene som har blitt nevnt over her, syns jeg handler mer om smak og behag.. De funker vel bra innen for den sjangeren de er.

Skrevet

Lars Saabye Christensen.... Vet ikke hvor mange ganger jeg begynte på "Halvbroren" før jeg satt boken pent på pynt i bokhyllen......

Skrevet

Signerer luten på Dan Brown og Paulo Coelho. Brown er verstest av verst - men på den annen side upretensiøs; stakkaren hadde sikkert ikke planer om å skrive noe annet enn en gjennomsnittlig kioskroman som han pleier, og så tilta plutselig verden og genierklærte ham.

(Allendes eldre bøker er da fine, luten?)

Jeg har egentlig litt sansen for Anne Holt, både som person og krimforfatter, men Presidentens valg er noe av det verste makkverket som har blitt hypa i Norge på år og dag.

Dessuten Torgrim Eggen og Lars Saaybe Christensen - sistnevnte skriver forsåvidt godt, men alle bøkene hans er jo den samme.

Skrevet

Hanne Ørstavik. Roy Jacobsen. Seierherrene er gud hjelpe meg noe av det frykteligste jeg har lest. For ikke å snakke om Ørstaviks Uke 43. Eller var det 37?

Skrevet

Vi leste Hanne Ørstadviks "Kjærlighet" som en del av pensum, og jeg likte den i grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...