Gå til innhold

Oppklaringer ang JOBB og OVERGANGSSTØNAD

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde jeg mitt årlige møte på NAV.

Jeg har hatt jobb fra januar til juli i et lite vikariat.

Ei venninen av meg ringte en gang til NAV for å få vite hvor mye hun kunne tjene pr år, og om NAV trengte opplysninger om dette så lenge hun holdt seg under det årlige beløpet hun kunne tjene. De sa til henne at det trengte hun ikke gjøre så lenge hun ikke tjente over...

I dag fikk jeg vite at slik er det IKKE:

får du jobb må du bare si ifra til NAV med en gang.

Jeg tjente årsbeløpet på 6 mndr, og ender nå med å måtte betale tilbake 7000 kr..

Dette kommer til å svi i lommeboka.

Grunnet at jeg føler meg som en idiot i dag signerer jeg med

*BÆÆ*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg lurer veldig her selv jeg... Det jeg har fått beskjed om er at jeg må si fra når jeg har tjent over 34 000 og først da begynner de å redusere stønaden. Hm.... Har vel rundet det når lønna kommer denne mnd tenker jeg. Men de får da stå for det de sier syns jeg. Om de har gjort noe feil ovenfor meg så skal saksbehandleren jammen meg få ta det på egen kappe. Jeg har sendt inn hver eneste lønnslipp.

Skrevet

man kan IKKE tjene alt på en gang, man MÅ fordele det over 12 mnd, dvs ca 2500 per mnd brutto kan man tjene før man får redusert stønad :)

Skrevet

De nav kontorene opplyser om så mye forskjellig at heretter kommer jeg til å be de om å få opplyst hvilke lover og regler de bruker og hvordan lovteksten ser ut før jeg godtar noe som helst.

Virker som om det er store rom for egne tolkninger rundtom!

Skrevet

Til og med deres egne ansatte tolker reglene forskjellig.

Frustrert og lei meg i dag..

Følte meg som en ordentlig lovbryter der jeg satt på kontoret til dama..

Var grusomt..

Men nå VET jeg i hvertfall..

Så når folk lurer på hva jeg ønsker meg til bursdagen min om et par uker.. *Penger* Må jo det nå hvis dette skal gå rundt.

hilsen *BÆÆ*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...