Gå til innhold

første legekontroll over...men

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg føler meg ikke noe særlig klokere på om den lille har det bra, og om det er trygt å si noe om graviditeten til venner og kjente.. sist jeg var gravid hørte jordmor hjertelyd allerede ved 12 uker, men legen greide ikke finne noe i dag. Vet det er tidlig, men likevel. Hadde egentlig håpet å være såpass sikker i dag at det er greit å si det til folk rundt meg.

Hm.. alt så ellers greit ut, og jeg er jo ekstra trøtt og sliten og magen er som en stor ballong allerede, så det bør vel ikke være tvil om at det er noe der, men likevel!

hm, bare noen tanker.. Andre med erfaringer fra 1. legekontroll??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sjekket blodtrykket, søkte om fødeplass, jeg tok noen blodprøver og det var det. Så fikk jeg to info bøker som alle får. Vekta hans var ødelagt. Dett var dett:) He he!

Skrevet

På min første kontroll, ble det bare skrevet masse papirer og målt blodtrykk og tatt noen blodprøver. Ellers ingen graviditets test, eller lytting etter hjertelyd (da det var for tidlig) så jeg gikk rundt og regnet med at alt var fint. Hadde en tidlig UL av nysgjerrighet rundt ditt tidspunkt og fortaltet det til alle etter det, men familie osv fikk jo vite det med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...