Gå til innhold

Kan man male når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male et bad. Grunne med heftegrunning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet man sier at man kan det, men jeg hadde ikke gjort det!!! Jeg malte med vår eldste i magen, og han hadde/ har atopisk eksem, allergi og tendens til astma.

Påstår ikke at det kommer av malinga (ikke ene og alene hvertfall), men var ikke villig til å ta den sjansen i de to senere svangerskapene mine:)

Sett det bort til noen andre om du kan, det er mitt råd:)

Skrevet

JOda..det går bra så lenge man ikke gjør det daglig i hvertfall.. Sørg bare for god utluftning..

Skrevet

joda det går så fint atte..vi har nettop kjøpt oss hus og jeg har stått på hodet i malingsspannet....har gått helt fint det...brukte maske ei lita stund..men ble så varm at jeg måtte bare kutte ut den...!

Som Ugla sier over er...sørg for god utlufting :-))

Skrevet

Det hadde jeg IKKE gjort!

Malte i mitt forrige svangerskap (pusset opp en leilighet). De fant cyster på lungene til gutten min under UL`en i uke 18. Måtte til jevnlige kontroller resten av svangerskapet for å se om cystene ble større. Fikk beskjed om at han kunne få problemer med luftveisinfeksjoner det første året. Og at han i verste fall måtte opereres rett etter fødselen...

Heldigvis hadde disse cystene forsvunnet da han ble født. Og han har faktisk ikke vært syk i det hele tatt....

Det sies også at det med malingen ikke hadde noe med cystene å gjøre, men jeg føler noe annet...

Neste gang skal jeg være ekstremt forsiktig i hvert fall. Ikke verdt å ta sjanser....

Så hadde jeg vært deg, hadde jeg latt noen andre gjøre jobben, jeg... ;-)

Skrevet

hmmm..isåfall vil jeg tro at det ikke kom av malingen...sa at det var det da...!

Jeg spurte jordmor og hun sa jeg kunne fint male, ikke noe problem, men måtte ta det med ro og det har jeg gjort. Men har fått god hjelp av foreldrene mine da :-))

Skrevet

Kan godt være det ikke kom av malingen, ja... Og mest sannsynlig er det kanskje ikke det.

Men jeg tok veldig lett på det da jeg var gravid. Men var en psykisk påkjenning med disse cystene. Så for å være på den sikre siden, kommer jeg til å være mer forsiktig neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...