Gå til innhold

Urinveisinfeksjon som ikke går over... grrrr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk UVI forrige TIRSDAG og fikk piller med en gang og dagen etter var jeg nesten helt bra igjen. (3 piller,husker ikke hva de heter)

På FREDAGEN følte jeg at noe skjedde igjen, var veldig tissatrengt og rinte legen men fikk ikke time og "gadd" ikke dra ned på legevakten en fredag eftermiddag og sitte i kø 5 timer.

Det blev borte i løpet av helgen og følte ikke noe særlig mer før TIRSDAG kveld. Da kjenner jeg at jeg blir tissatreng igjen og idag er det helt j*****g.

Ringte så legen og ska levere ny urinprøve imorgen og hvis det er utslag på den får jeg time. De hadde ikke sendt inn den andre prøven på dyrkning så jeg må vente til imorgen.

Har drukket tranbærjuice og vann til den store gullmedaljen men det har liksom ikke hjelpt noe føler jeg.

TIPS?!

Bør man ikke ha sex f.eks?! Hadde ikke de første 3 dagene men har hatt efter det... =)

Har aldrig hatt UVI før så send meg gjerne noen "kjerringråd".

Takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat hatt UVI...og jeg begynte med piller den 23 juli som jeg skulle ta 3 piller pr dag i en uke, fikk 20 stk

synes ikke det hjalp noe så jeg var hos legen i går med ny urinprøve men den var helt fin...det tar litt tid å komme seg etter en kur, for jeg også synes jeg tisser litt mye fortsatt....

hvor mange piller fikk du??

dere kan ha sex men husk å gå på do etter dere er ferdig for det er veldig viktig...

kan du ikke bare stikke innom legekontoret med en urinprøve da??

må vel ikke ha time til det???

lykke til :)

Skrevet

Urk -UVI gjør så vondt! :/

Å avstå fra sex er ingen uting i så måte

-og dersom du har sex, så gå på do og tiss etterpå!

Alltid! Det renser ut eventuelle bakterier som har satt seg

i/ved urinrørsåpningen under sex'n..

Når du er på do; tørk deg alltid forfra og BAKOVER!

..elementert, min kjære Watson,

men det er utrolig hvor mange som ikke utfører dette..

Ellers er det tranebærjuice, c-vitaminer, ikke fryse nedentil

og generelt god hygiene som gjelder..

God bedring! :)

Skrevet

Takk for svar!

Sitter her på jobben og løper på do.. auo...

Jeg fikk sån Trimentorprim og det er 3 piller som man tar. (1 pille hver dag)

Har hatt UVI en gang før men dette kan ikke sammenlignes, det er ren jæ****g SMERTE!!

Er flink at gå på do og "tømme" meg etter sex men misstenker at det denne gangen var att samboer ikke helt holdt styr på vem fingrer som hadde vært hvor og visp var det en UVI... (uff, blev kanskje litt vel personlig)

Har noen prøvd sånne piller med tranbær?!

jeg har enda en pakke med Trimentorprim hjemme og jeg har lyst at bare starte på nytt, men det er kanskje ikke så lurt før man har vært hos legen?!!

Ska levere urinprøve imorgen og hvis den gir utslag så må jeg få time og komme dit. Men gidder da ikke bestille time og styr med fri från jobben, hvis det ikke er noe.

Skrevet

kommer ann på hvor lenge legen din sa du skulle ta pillene?

skjønner ikke at du må ha time hvis du ikke er kvitt uvi?? kan ikke kontordama skrive ut resepten og legen bare skrive under da..??

der jeg går så ligger det både sykemeldinger og resepter med underskrift av legen slik at kontorsøstrene kan bare fylle de ut, ganske greit for da slipper jeg å vente på at legen skal skrive under :)

håper det ordner seg for deg..

Skrevet

Enig med du!

Jeg spurte hvorfor jeg måtte møte opp hvis prøven viste UVI, da kan jo mannen min ta med resepten i samme sleng som han leverer prøven?!

Nej, jeg måtte se en lege først!

De har ikke engang tatt dyrkning av prøven, så derfor må jeg sende inn på nytt.

Helt usel fastlege og kontordame!

Tok en del prøver her for ikke lengesiden da jeg har vært så slapp i det siste. Fikk en ny time da vi skulle gå igjennom reslutatene.

Tar fri från jobben og kommer dit, måtte vente 30 på min tur, kommer in og legen forteller at det ikke dukket opp noe på prøvene.

Jeg siterer legen:

"Ja, da var det 160 kr!"

Kunne de da ikke ha ringt og sagt at jeg ikke trengte at stikke innom da?! Nei da, de ska ta alle pengene de kan få av oss.. fy fabian!

Skrevet

herregud for en lege du har som må få time hvis du har uvi..kan han ikke bare sende deg en resept eller no??

han må liksom se deg hmmm

men du betaler vel ikke for ny urinprøve ? for jeg regner med at du er gravid nå?? og da skal det ikke koste deg noe..

så da må du til legen i morra med urinprøve da eller?

Skrevet

Nei jeg håper da ikke at jeg må betale for dette på nytt?!

Mannen min svinger inom legen imorgen og leverer en prøve. Er det UVI utslag på den så må jeg dit og praaaaaaaaate med en lege og få ny resept.

Har allerede skrapt sammen beløpet til frikort, så nå slipper jeg i hvert fall at bry meg om pengene. Men må ju fortsatt ordne meg fri från jobben og DET er ikke enkelt.

Skrevet

appeøsinjuice skal være bra. og tiss etter at du har hadd sex-

jeg hadde urininfeksjon fe siste 3 måndene konstant. gå med bestemorstruser

Skrevet

Heisann!

Uff UVI er vondt, det vet jeg. Har vært kronisk plaget med det som barn selv, men har heldigvis ikke hatt det så mye i voksen alder.

Her er det jeg gjorde når jeg kjenner symptomene:

1.Press en sitron i et glass vann og drikk det.

-drikk masse vann.

2. Drikk appelsinjuice, helst med mest mulig appelsin.

(virker vanndrivende og får ut bakteriene.+masse C-Vit.)

3.Ikke ha sex så lenge du har symptomer.Og ellers etter sex er det viktig å gå på do og tisse litt og tørke vekk all fukt.....

(ellers ligger man våt og blir kald...grobunn for bakterier!)

4.Pass på at du ikke blir kald nedentil, gjelder også på føttene faktisk.

Det er det jeg kommer på nå.Ellers er det jo antibiotika som man får hos legen.Men jeg er imun mot den typen som tar UVI fordi jeg har hatt det så mye.

Håper dette kan hjelpe deg også.

Skrevet

Og ja en ting til!

Ikke press når du er på do! Prøv å holde deg litt slik at væsken du drikker får skyldt litt i blæren din!

Skrevet

en spiseskje eplesideredikk morgen og kveld gjør susen!! Har ikke tatt en antibiotikakur siden jeg begynte med det... lykke til :)

Skrevet

Jeg har hatt MASSE urinveisinfeksjon, og de tredagerskurene funker ikke på meg. Fikk forrige uke, og da fikk jeg en kur som het selexid eller noe sånn. Den kunne man bruke når man var gravid. Ellers har jeg funnet vidunderkuren hvis man får tatt det fra starten. Har ikke sjekket i forhold til graviditet, men noe som heter citrosept som kjøpes på helsekost. Er grapefruktkjerneekstrakt, og skal ha 15 dråper i et glass vann noen ganger om dagen til det gir seg. Smaker helt ufyselig, men funker som bare det!

Skrevet

Fikk levert urinprøve hos legen idag og den gav IKKE utslag på UVI. Skjønner ikke noe jeg!!

Hvis jeg drikker 10 liter vann/ juice om dagen så har jeg ikke vondt men drikker jeg normalt så gjør det vondt igjen.

Nakkdelen med at drikke 10 liter er jo at jeg må gå på do en 3-4 ganger på natten.. SLITSOMT!!

Kjøpte noen piller med tranbær på apotek igår men de er svære som et dasslokk så etter 2 stk holdt jeg på at brekke meg.. uff uff..

Alltid kall og fryser på føttene, ska sove med sokker en stund og se om det hjelper!

Takk for tips!!

Skrevet

tranebærstabeletter gjorde susen da eg fikk det for noen år siden, men det va noen som sa at eg ikkje måtte bruke truser med glatt stoff fordi det gjorde ofte at bakteriene bak kommer/sklir fremover enklere enn bomulsstoff.og det samme med stringtruser....en liten tanke bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...