Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært i gårlig form ett par dager med verking i kroppen, slapphet, kvalme og litt flimmersyn så dro på legevakta igår kveld. Legen trodde det var ett virus, men kunne også være en begynnende svangerskapsforgiftning så skal til ny skjekk i morgen. Hadde litt blod og proteiner i urinen og blodtrykket høyere enn tidligere men såvidt innenfor normalen.

Blir jo bekymret da.

Andre som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.... var på vanlig rutinekontroll på mandag, hadde følt meg litt pjusk de siste dagene. Men trodde det var fordi jeg har to unger fra før og hus osv å holde orden i..... Tok det ikke så utrolig tungt at jeg hadde vert dårlig. Er litt for lite flink til å legge meg ned og bare slappe av også....

På kontrollen hadde jeg et blodtrykk som ikke lignet noe jeg har hatt tidligere (har ligget på 110/60 men hadde da 170/90) MYYYYE vann i kroppen, men det har jeg vert plaget med hele svangerskapet og protein og leukocyller i urinen.

Ble sendt rett opp på fødeavdelingen (som heldigvis åpnet igjen den dagen) og låg med ctg i 1,5 time. Tok ul og de drog blod så jeg følte meg blodfattig. Morkake og baby var ok, så jeg fikk dra hjem med beskjed om å ligge still og ta imot 100% service... Helt umulig med to unger og en mann som er på jobb.......

Skal tilbake i morga tidlig, og viss det ikke er bedre blir jeg innlagt. da er jeg ikke sikker på hva som skjer, om jeg må ligge der til det starter naturlig eller om de setter i gang noe. Men det får vise seg i morga tidlig...

Ønsker deg lykke til, og håper at alt er bra med deg og den lille.

Skrevet

Jeg også... Var på føden natt til tirsdag pga kraftig hodepine, kvalme ganske mye vann i kroppen, kaldsvette, så stjerner og var generellt i dårlig form.

Blodtrykket var helt på grensen, men det roet seg litt. Lå med ctg, men de tok ikke noe ul. Hadde også protein og leukocytter i urin.

Jeg skal måle blodtrykk og sjekke urin hver uke framover nå. Er 35+3 i dag.

Tror det viktigste er å ta det med ro, slappe av innimellom ihvertfall. Men det er jammen ikke lett med en snart storebror som blir 4 på lørdag, eksamen om to uker og masse annet som skulle vært ordnet og fikset....:-)

Skrevet

Jeg har svangerskapsforgiftning å må gå til kontroll to ganger i uken ...Mye at og fram til sykehuse...Sliten men er glad for den oppfølgingen jeg kan få :)

Blodtrykke mitt er sånn opp å ned...har væl vært 167/110 på d høyeeste...

Masse proteiner i urinen og hovne føtter å hender...MAsse hodepine å er genrelt slapp hele tiden..så her går dagene med til sofan...:)

Men får ikke lov å gå helt til termin med svangerskapsforgiftninga, viss ikke fødselen starter av seg selv innen denne uken blir jeg evt satt igang neste uke,de ville ikke sette meg igang denne uken pga at jeg var bare i uke 36 å da har babyen blitt prematur- ville helst unngå det..:):)

Skrevet

Hvilken uke var dere i da dere fikk det første tegnene?

Var hos jordmor i dag, målte blodtrykket tre ganger.. fra 140/90 - 120/80 , den siste målingen var jo OK, men hadde + 1 med proteiner. Må inn igjen om en uke.

Har hørt det kan gå fort når det begynner? Stresser litt med det siden jeg bare er 31+ 6 i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...