rosemor*endelig*mamma*igjen Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Noen som har gjort dette? Er det vondt mange dager etter at man har trukket tanna?
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 har trukket flere tenner. Det er ganske sårt den første dagen(ene), men ikke vondt. Kan være litt ubehagelig å spise, fordi det samler seg lett mat i hullet tanna var, så hold deg til suppe o.l. de første dagene
Mininni Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Jeg har også trukket flere, og jeg tror nok det er ganske individuelt hvor vondt det er - jeg ser at Linda87 synes det var "litt sårt", selv er min oppfatning at det gikk veldig greit å trekke "vanlige" tenner (som jeg gjorde ifm regulering da jeg var sånn 10-12 år), men trekking av visdomstenner er en helt annen historie. Da jeg trakk visdomstennene var jeg skikkelig dårlig i et par-tre dager etterpå. Hvos ille det er kommer selvsagt an på hvor vanskelig det er å få ut tannen som skal trekkes, jo vanskeligere det er, jo dårligere blir du etterpå. Jeg får i tillegg veldig lett blåmerker, så jeg så ut som jeg hadde fått meg en skikkelig på tygga, hehe. Du bør være flink til å kjøle ned og forsiktig med å "røre for mye" på stedet du har trukket, det er den beste måten å forhindre hevelse og ubehag på.
doffine Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg har trukket alle mine visdomstenner... Siste for to år siden. Og jeg syns det værste var å ha den bomullsbiten i kjeften et par timer etter å ha trukket tanna, og ikke få drukket vann eller noe annet... Ellers så merka jeg INGENTING..
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Jeg har faktisk trukket 12(!) tenner, men det var når jeg var barn. Syns å huske at det var litt ekkelt å spise vanlig mat den første dagen etter. Ble litt grøt og most banan. Syns det var veldig vondt når bedøvelsen gikk ut samme dag. Litt sårt og ømt noen dager etter. Men det er vel litt individuelt og det har sikkert noe å si hvilken tann og hvor stor rot den har etc. Lykke til!
Festis Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Jeg har trekkt 2 visdomstenner nylig og jaaa.. hva kan jeg si?! Den første satt så hardt så litt av kindbenet blev med og jeg hade vondt vondt vondt i mange dager og måtte bli hjemme 2 dager. Men gikk på smertstillende i nesten 1 uke.. Andre gangen dro jeg på tannlegevakta, fikk 3 bedøvelsesprøyter og 2 minutter etterpå var tanden ute. Hadde ikke vondt i hele tatt!! Så det kommer nok litt ann på, håper det går bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå