Solitude Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Er det ikke en regel som sier at man bør spare gamle fakturaer og slike ting i noen år i tilfelle skatteetaten vil se på de ? Men hvor mange år er det snakk om da og hva er det viktigst å spare på ?
Gjest Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Nei, jeg sparer på gamle regninger for min egen del. For å ha oversikt og kontroll på hva som er betalt og hva pengene går til. Det er kun firma som må beholde regninger og kvitteringer i mange år.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Jeg sparer lønnslipper og kvitteringer som kan ha noe å si for skatten (de årene jeg fikk fradrag for transport tok jeg vare på kvitteringer i forbindelse med det). Jeg har hørt at man skal oppbevare den slags i ti år.
Honningmelon Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Nei, det gjør jeg ikke. Sparer på noen for min egen del bare.
olla Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 jeg sparer IKKE på de, eller, en stund kan jeg gjerne, men ofte fra bl. a bokklubber ol, for å se når jeg meldte meg inn osv. Ellers sparer jeg ikke på så mye. Det er firma som skal oppbevare alt i 10 år, vet alt om det, da min far far drevet butikk tidligere, og hele kjelleren flyter i permer.....
Nyseryllikberta Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Har lett for å samle seg her ja, men det er ikke fordi jeg må... Putter alt i en boks, og den tømmes hvert tredje år eller no sånt, for da er den nemlig full....
Sjefsmegga Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Vi setter alt i perm, har i hvertfall permer datert 3 år tilake her..men hpoer seg jo opp...så det blir vel å brenne etterhvert...men lurt å ta vare på sånt i et år eller to..men man må ikke.. Greit å ha oversikt..og vite hva man har betalt ..i tilfelle noen prøver seg på en inkasso eller noe..det har jeg opplevd..men hadde kvittering og bevis på at det var betalt heldigvis:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå