Gjest Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 skal snart reise til mine x-svigers i Hellas, har tidligere pleid å kjøpe gaver til bare tante barna mine, men tenkte vi kunne gi noe til hele familien!! jeg trenger forslag på noe som er typisk norsk!! tenkte på melkesjokolade osv... og alex har tegnet tegninger til farmor og farfar:) takk for alle tips!
1kar&1møy&meg™ Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 hmm ostehøvel standard når vi skal handle noe norskt
1kar&1møy&meg™ Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 bare et lite tips da hvis du kjøper ostehøvel : de har litt finere høvler hos hardangerbestikk så blir det litt mer stil over gaven
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Vi har også kjøpt ostehøvel men også bunost i tillegg:-)
Mrs. Bouquet Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Stygge troll eller rosemaling. Sydvest.
___ Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 De norske folkeeventyrene er ovesatt til ange språk. Et ullpledd med reinsdyr eller elg på? Ostehøvvel er jo standard. Det er strikket tøy også. Trollfigurer? Røkelaks? Elgpølse?
Mrs. Bouquet Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Hehe, ja elgpølse er jo hverdagskost for nordmenn, Vi sitter i koftene våre under ett ullpledd med reinsdyr og spiser elgpølse og røkelaks. Når vi er ute har på oss sydvest og skaller, vokter oss for isbjørner og troll.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Ja isbjørner går jo rundt i gatene i Oslo gjør de ikke??? Har jeg hørt iallefall, men nå er det faktisk mange som spiser røkelaks i Norge og her hvor jeg bor er sydvest et "must" nermest for det blåser alltid når det regner. Vet lite om elgpølse men det sitter kanskje noen å spiser på det og et sted.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 hahahaha:) men det er jo typisk norsk da! mange bra tips her da:) tusen takk alle sammen
nick39 Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 HA HA............ jeg ler meg skakk...............Beste komentaren jeg har sett i dag Gutsbestebarn fått jente
___ Skrevet 1. august 2007 #12 Skrevet 1. august 2007 Tro det eller ei,- i helgen satt jeg og vessla på hytta under et ullpledd med elg på og leste om troll mens vi spiste brød med elgpølse. Henger til og med sydvest der ;-) Da var vi norske da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå