mortil4snart:-) Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Hei. PGA kvalme etc så tenkte jeg det var best å få sykemelding, spesielt siden jeg jobber med matlaging osv. Noen som vet om arbeidsgiver slipper unna de 16første dagene dersom man blir sykemeldt grunnet graviditet?
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Arbeidsgiveren min sa at så lenge sykmelingen var relatert til svangerskapet/graviditeten så får de dekket fraværet fra første krone.
gla_mamma Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Ordinær sykemelding, uanhengig av hvilken grunn du er sykemeldt, så skal arbeidsgiver betale de første 16 dagene med mindre du går inn under en ordning via folketrygden som gir arb.giver fritak for å betale på deg pga konisk sykdom. Så dessverrre...
Kåva Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Når det er svangserskaps relatert får arbeidsgiveren dekket det fra første dag av. Arbeidsgiveren min sa jeg ikke skulle bekymre meg, de får jo dekket det, og så lo hun...
Gjest Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Arbeidsgiver betaler de første 16 dagene, men kan søke om å få de refundert av NAV dersom det er svangerskapsrelatert sykdom (og det er jo kvalme).
Trultemora er presseklar!! Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Så lenge det er svangerskapsrelatert så får arbeidsgiver tilbakebetalt hver en krone fra første dag!
Gjest Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Men samtidig så er NAV opptatt av tilrettelegging på arbeidsplassen, slik at den gravide kan være mest mulig i jobb. (noe som til tider kan være en håpløs oppgave for oss arbeidsgivere)
*smula* Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Arbeidsgiver må søke til NAV for å få refundert de første 16 dagene, hvis det er svangerskapsrelatert. Og de får det alltid refundert. Det er også sånn at det har tilbakevirkende kraft, slik at hvis du ikke vil fortelle til arbeidsgiver at du er gravid med det første, så kan de søke om å få dekket utgiftene senere. Husker ikke grensen for hvor lang tid tilbake arbeidsgiver kan søke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå