Gå til innhold

Fødselspenger igjen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mye jeg må jobbe den siste mnd for å ha rett til fødselspenger. Har 5 mnd med fødselspermisjon innen for de 10 siste mnd, så da må jeg vel jobbe minst 1 mnd. Men er det noen nedre grense for hvor mye jeg må jobbe?

 

Rekker bare å jobbe en mnd fordi jeg ikke har barnehageplass før i midten av august. Men det skulle jo holde. Regner bare ikke med at jeg får tak i noe heltidsjobb for hele september....

 

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og vet noen om det regnes som en mnd om jeg fikk fødselspenger for de 5 første dagene bare i en mnd?

Skrevet

æ forstår rett og slett ikke hva du spør om?

 

du må måbbe minst 6 av de 10 siste månedene før du går ut i permisjon ( dvs 3 uker før termin) for å ha rett til fødselspenger. har du jobbet de siste månedene?

Skrevet

Jeg er litt klønete til å forklare. Prøver igjen: 5 av de 10 siste månedene før permisjon har jeg hatt fødselspermisjon, noe som teller likt som arbeid. Siden jeg ikke har barnehageplass før nå har jeg ikke fått jobbet så mye etter det (kun noen dager). Men hvor mye må jeg jobbe nå og frem til begynnelsen av oktober for å ha fortjent fødselspenger? Mangler jo en måned,men hva vil det si? Er det noen nedre grense for antall timer eller hvor mye en må ha tjent den måneden? Må jeg ha jobbet 60% en hel måned for eksempel?

 

Vet ikke om det ble noe klarere, men jeg har sendt en forespørsel til NAV, så da håper jeg de kan svare=)

Skrevet

oh sånn ja. jeg tror bare du må jobbe sammenhengenge 4 uker til til. dvs at det ikke går mer enn 14 dager mellom jobbedagene. så det trenger ikke å være 100 % . men poenget her at du kan ende opp med å få den siste lønna de i fødselspenger. så det kan lønne seg for ddeg å jobbe 100 % denne måneden.

 

det du må gjøre er å ringe nav og spør om fødselspengene din kommer til å bli regnet ut i snitt av de siste 6 månedene eller de siste 4 ukene, noe som er vanlig.

Skrevet

Takk for det!=)

 

Jeg vet at om den lønnen for den siste mnd avviker veldig fra resten av månedene tar de utgangspunkt i det som er mest representativt eventuelt snittet ja. Det gjorde de med meg sist i hvertfall....

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...