Ulme Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Hei! Jeg og far i huset har blitt enige om å legge om livsstilen ganske så drastisk. Dette for å gi ungene et bra kosthold og holdninger til mat osv. Men så har det seg slik da, at vi har til nå drukket brus...hver dag! Inntil nylig var det ikke noe problem, fordi ingen av ungene liker det uansett. Men nå skal ikke lenger brus være en del av hverdagen her, så da trenger jeg tips. Problemet er at mannen min ikke liker vann. Altså, han kjører mye rundt i jobben og har vært vant til å handle seg brus på bensinstasjoner osv. Hva kan han drikke...som han får kjøpt ute...som ikke er så ille å drikke jevnlig?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Hva med farris eller lignende?
--arkin-- Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 juice, den meieriet sin den er uten sukker
Mrs. Bouquet Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg hadde nok valgt å kombinere light brus og juice. Light brus er jo ikke sunt og det er heller ikke juice som eneste tørstedrikk. Jeg kommer ikke på et eneste alternativ som er sunt å drikke jevnlig utenom vann.
Libido- Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Sett en mugge vann i kjøleskapet. Ha den der fast. Tar en stund å tilvenne seg. Men etter noen uker er du avhengig av det vannet =) Ellers er jo farris fint å ha i bilen.
Sjefsmegga Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Vann? Det er det vi drikker mest av...så drikker jeg te og litt kaffe også, juice, iste, farris. Vi drikker nesten aldri brus, kjøper vanlivis forskjellig juice heller til helgekosen. Vi er ikke helefriker heller for den del...men har bare den vanen rett og slett.
Loli Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Farris, med smak:) Det der er en vanesak...man blir sukkeravhengig om man drikker brus hver dag. Jeg er sikker på at hvis han hadde drukket vann hver dag i en uke så hadde han begynt å like det!
Sjefsmegga Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Vann med isbiter og et par sitron skiver i er deilig... :-) Det liker de fleste. Ungene her er helt ville etter isvann. Beste tørstedrikken jeg får også.
-Hengebuksvinet- Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Det går det mye av her i huset. Farris kan jo også være et alternativ, men jeg ville uansett ha vennet meg gradvis til å drikke mer rent vann. For det er jo nydelig godt, om man først klarer å venne seg av med den konstante sukkertilførselen. Selv drakk jeg en del brus da jeg som ung jobbet i utelivsbransjen, men ikke akkurat daglig. Da syntes jeg brus var godt som tørstedrikk, og vann forferdelig kjedelig. Nå drikker jeg sjelden brus, og kjenner nesten belegget legge seg på tenner og munnhule etter et par slurker. Synes på ingen måe dette er beste tørstedrikken lenger. Så jeg tror det rett og slett har mye med vanen å gjøre. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå