Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg har to tette. 12 mnd i mellom dem. Når jeg fødte min yngste var jeg borte i til sammen 11 døgn fra min eldste. Dette grunnet infeksjon hos baby og opphold på nyfødtintensiv. Eldstemann var hjemme med far, hun ble syk i denne perioden, forkjøla og omgangssyke, derfor kunne ikke far og eldstemann komme på besøk. Jeg var altså borte i 11 døgn fra en 12 mnd gammel jente. ...også kommer det som skremmer meg, jeg har jo ikke kunnet unngå å få med meg denne teorien til psykolog Elisabeth Gerhardesen som sier noe om hvor lenge man kan være borte fra et barn. I følge henne har jeg påført barnet mitt depresjoner osv....( Må legge til at hun i dag er en 15 mnd gammel trygg og blid jente. Men denne teorien popper opp her nesten hver dag og gir meg store bekymringer:(
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Den eldste var jo hjemme med sin far,som jo også er en omsorgsperson,så jeg ser ikke at det skal være noe fare.Å vært så lenge borte fra en så liten begge to,ville nok vært litt traumatisk,men som sagt den eldste hadde en kjærlig og god far hjemme hos seg,så bare ro deg ned du. Håper alt er fint med den lille nå,siden du sa at den var innlagt på nyfødtavd.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg er enig med mamma til en stor og en liten. Barnet er opptatt av sine faste omsorgspersoner, og det er jo pappan. Selv om barnet sikkert savnet deg, så hadde jo hun pappan sin der. Det psykologen advarer mot er vel å ofte bruke barnepassere som er ukjente for barnet. Det er jo noe helt annet enn pappan hun er vant til å se hver dag
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Det har nok gått helt fint ;=)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Det jeg ikke skjønner her. Mamma til en stor og liten- du sier at det er greit fordi barnet var hos sin far, men at det ikke er greit for barnet å sove borte hos besteforeldre. Hvorfor? Mitt barn kjenner sin mormor nesten bedre enn sin far, så hvorfor er det galt å la han sove hos henne?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Vel har ikke pappaen tatt del i den daglige omsorg,så er jo ikke han heller en omsorgperson og da er det jo ikke greit,men jeg regner jo med at fedrene stiller opp og tar del i den lille,ser på det som unaturig noe annet. Desuten så når barnet er hos far,er det hjemme i trygge omgivelser det har også noe å si,men jeg skal gå i den andre tråden og kopiere inn det jeg kopierte inn der,kanskje du får mer forståelse da.Eller nei,vil ikke ha den debatten på denne tråden,gå heller inn på tråden,for tidlig til å reise i fra babyen,eller noe sånt er det den heter,så kan du lese der og stille spørsmål der,hvis det er noe du lurer på.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Jeg har aldri sat at pappaen ikke tar del i det daglige omsorg, men at barnet kjenner mormor minst like godt (hun tar også del i det daglige omsorg men i større grad).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå