Gå til innhold

er det lov å ta bilder i barnehagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker med tanke på de andre barna...skal ikke ta bilder AV de da,men kan jo hende noen sniker seg med i bakgrunnen el no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det ikke lov på vanlige dager uten spessiell avtale. På foreldredager og ved opptredner ol er det lov.

Barnehagen tar for øvrig noen bilder selv nå og da som vi får kopier av. Vi måtte også skrive under på om vi godtok at vårt barn var med på bilder som kunne sees av andre enn oss, til avisen, oppslag i barnehagen ol.

Skrevet

Synes det er litt trist at det har blitt sånn, jeg.

At man ikke en gang skal kunne ta bilder av barnet sitt i barnehagen når man vil.

Burde heller ha vært motsatt. At de som hadde en god grunn til å ikke ville at det skulle bli tatt bilder måtte si fra til personale.

Så kunne de opprette forbud ved behov.

Barna kan da bli tatt bilder av når de går på gata/ er på stranda/ leker i parken/ er med en venn hjem o.s.v. uansett.

Nei, dette synes jeg nesten er hysteri!

(Litt sånn som kua i "Geitekillingen som kunne telle til ti")

Skrevet

Hei !

Tror det er vanlig kotyme at man må skrive under på skjema at barnet kan bli tatt bilder av i bhg. Jeg har aldrig tatt biler i bhg annet enn ved tilstelninger.

Flere grunner til dette - det kan bla väre familier som er omplassert grunnet fare for liv . (kjenner til en sak der mor og barn er under nye navn att sted her i norge da barnefar og ektemann er voldelig og ute på gaten...) Dette er klart ikke ett vanlig tilfelle. Så er det jo barn m kjente foreldre som ikke vil eksponeres i media (noen er jo gale nok til å selge slike bilder til tabloid presse) Og så er det sikker mange andre grunner...

Skrevet

Grunnen til at de ikke vil at foreldrene skal ta bilder i BH til vanlig er også at det blir mye styr for ungene når foreldre stadig forstyrrer rutinene med å fly rundt med kamra. Det tok vist litt ovehånd for noen år siden, derfor denne reglen selv om alle foreldrene godtar at deres barn blir tatt bilde av.

Skrevet

Jo, men det er jo også pga alle de spesielle tilfellene. Jeg har en venninne som har hemmelig adresse og besøksforbud mot far. Han er psykopat, og de vil ikke at det skal komme ut hvor barnet går i bhg.

Hun har sagt ifra til bhg at han ikke skal tas bilde av...

Skrevet

Men det er det jeg mener. I slike tilfeller bør mor/far si fra til bh.prsonale om at de ikke vil at barna skal bli tatt bilde av, og så er det ikke noe problem.

Men det er i de færreste barnehager det virkelig er grunn til å være så hysterisk m.t.p. dette.

Synes derfor det er synd at ingen skal få lov.

Hvis det viser seg at det blir et problem at foreldre "fyker rundt med kamera" må man selvfølgelig ta op pdette, men de fleste foreldre har vel andre ting å gjøre enn å dokumentere barnets barnehagedag?

Jeg for min del kunne gjerne ha tenkt meg å hatt noen bilder fra lillegutts hverdag i barnehagen. Ikke bare festdagene.

Ikke det at det gjør meg noe å ikke få lov, men jeg synes det er litt trist at samfunnet har blitt slik at dette i det hele tatt er oppe til debatt.

Skrevet

Hos oss er det lov og jeg synes det var greit. Men nå får jeg høre at det ligger et bilde av meg og sønnen min på Facebook! Jeg kjenner ikke denne dama og har ingen lyst til å ligge på hennes side. Sånn sett hadde det vært fint med et forbud. Men folk flest er vel ikke dumme nok til å legge ut bilder av andre på nettet-

Skrevet

Det er 2 "kjendis" barn og barn til 3 näringlivstopper i bhg til datteren min. I familiebarnehagen hun gikk i så var det 2 barn av kjendiser. Skjönner godt de ikke vil at det skal bli tatt bilder av barna dems. Men i familiebhg var det 8 barn så der gjorde vi skrifltlig avtale alle foreldre at bilder kunne tas , men skulle ikke legges ut på noen som helst nettside eller gis til media. Fungerte veldig bra. Vet en av mammane la noen bilder på familien sin nettside , men da opplyste hun först om det og at hun hadde sladdet ansiktene til de andre barna på bildet.

Selv fant jeg bilder av datteren min på en annens nettside hvor det ikke var spurt om å få gjöre det - kontaktet da vedkommende å ba henne slette det eller sladde datteren min. Hun sa no problem å beklaget det hun hadde ikke tenkt over det da hun la inn bildet (var av sönnen hennes med datteren min .- og oppgitt navn på datteren min)

Verden er gal ! - Så bedre å väre sikker enn komme i en klemme siden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...