Måånestråle Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg våknet kl 06 i dag av at jeg har stikninger i høyre siden, i navlehøyde, ca 5-6 cm til siden for navlen. Jeg er nettopp blitt gravid, er kun 4+5 på vei. Var gravid tidligere i år, men mistet da i MA etter 9 uker, og har ikke kjent slike stikninger som dette før. Nå er jeg litt redd for at det kan være at ting har festet seg på feil sted... Er det noen som har opplevd en EXU som kan fortelle litt om hvordan det utartet seg? Stikningene mine pulserer på en måte, det er 2-6 stikk per minutt og de varer i 2-4 sekunder. Det kjennes best når jeg står eller ligger, kjennes ikke like godt når jeg sitter. Det er ikke akkurat dritvondt, men såpass vondt at jeg våknet av det. Det kjennes på en måte som om jeg har eggløsning.
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Tror heller det er disse livmorbåndene dine som strekker seg. Moren min hadde en exu for noen år siden, slik jeg forstod det var det ikke til å unngå å merke, hun sa at smertene var så sterke (så hun dro til legen). Jeg kan ikke beskrive smerten da jeg aldri har hatt den, men slik hun forklarte tror jeg ikke du bør bekymre deg. Jeg velger som sagt og tro det er livmorbåndene dine som strekker seg og driver å lager plass til den lille som skal spire og gro inne i deg i en 8mnders tid til;)
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Når jeg leser igjennom innlegget dit igjen ser jeg at du sier navel høyde. Dette er nok litt for høyt oppe til å være livmorbåndene. Men tviler fortsatt på exu. Jeg var også "plaget" med en del stikninger på den ene siden av navelen (kanskje det var begge, men ikke samtidig i allefall), fra veldig tidlig i svangerskapet. Men aldri så vondt at jeg vurderte å dra til legen. Prøvde å ta det opp med jordmor, men hun dyttet det litt bort ved å kalle det livmorbånd (selvom det umulig kan stemme) Hender fortsatt at jeg har noe stikninger litt bortenfor navelen, men babyen min har det bra, og jeg er gravid i uke 29+3
prøvekluten+3små Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 jeg hadde og stikninger der du beskriver,men ingen exu nei:o) men har hørt at exu er ganske så smertefullt,og kan og gi blødninger,og ettersom du er så kort på vei,så tror jeg jeg ville sett det an litt:o)
Måånestråle Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 Takk for svar Linda! Godt å høre noen beroligende ord Jeg tenkte først på livmorbåndene selv også, men synes det er rart at det er så høyt oppe og at det er så vedvarende stikninger... Men jeg avventer og ser. Fortsetter det slik hele dagen, så får jeg ta en telefon til legen, tenker jeg! Godt å høre at babyen din har det bra. Heldiggris som har kommet så langt
Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Har hatt exu, fikk sterke smerter litt lenger ned enn det, og i venstre arm/skulder. Det høres rart ut, men var visstnok helt vanlig, noe med at kroppen sender mixed nervesignaler - så det kan du jo ihvertfall være oppmerksom på - smerter i arm/skulder i tillegg. Lykke til:-)
Måånestråle Skrevet 1. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2007 Takk for oppmuntrende ord, prøvekluten. Godt å høre at det sannsynligvis er normalt! Jeg vet at exu er smertefullt når det har kommet så langt at eggelederen blir ødelagt. Da er det nok ikke til å ta feil av! Det var derfor jeg tenkte at jeg skulle være litt obs og evt reagere tidlig nok hvis stikningene var typisk for starten på exu... Er vel litt redd for egglederne mine!
Måånestråle Skrevet 1. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2007 Takk for tips, jullegull07! Skulderen min er helt fin så langt. Satser på at det er noe annet muffens som skjer der inne, som er helt ufarlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå