Gå til innhold

Vil plutselig ikke ha grøt.. Hva skal jeg gjøre? Tips?


selma07 og engel

Anbefalte innlegg

Vi har drevet med tilvenning på grøt i nesten 3 uker, har gitt risgrøt. For to dager siden ville hun plutselig ikke ha grøt mer. Idag prøvde jeg maisgrøt, men akkurat det samme; snur seg vekk, gråter og spytter ut grøt hun får i munnen. Lager grøten på mm. Prøvde med litt potet med mm igår, og det gikk ned på høykant:-) Noen som har noen tips/råd til hva jeg skal gjøre?? Er vel lurt med grøt siden den er tilsattt vitaminer, mineraler og jern??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve å bytte til 6 måneders-grøten. Den var hvertfall mye mer populær her i gården. Knerten kan spise opp en hel porsjon av denne, noe han aldri gjorde med maisgrøten (4mnd).

 

Noe vi gjorde da knerten ikke var så begeistret for maisgrøten, var at vi blanda litt fruktpure oppi. Da smakte den med ett mye bedre.

 

Når det gjelder hva man skal har jeg sett at anbefalingene sier at man enten kan begynne med middag eller grøt, men at de fleste begynner med grøt pga fiberet som er viktig. Men det er det jo også i potet, så jeg ser ikke noe problem i å gi potet og grønnsaksblandinger i stedet for grøt en periode.

 

Kanskje grøtlysten kommer tilbake etter en liten pause??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... disse barna ;) Ikke så lett å forstå seg på... Tror jeg bare ville fortsatt å prøve jeg, kanskje med en annen type grøt.

 

Jeg blander i 2-3 ts fruktmos (på glass) i grøten, blir litt mer spennende smak da. Verdt et forsøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...