Stratos med 3 barn Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 http://www.dagsavisen.no/innenriks/article307924.ece
RompeRock Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Hehe ) Orker ikke lese artikkelen jeg, men var det hu psykologdama fra i går som sa det, eller er det Dagsavisens definisjon av lang reise? Hmm, så det vil si at Sør-Amerika og Karibien ikke er så langt da? Eller hva med Oseania? Fiji er såvidt meg betjent det stedet i verden som ligger lengst fra Norge. Jaja ;o)
Gjest Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Dette er anbefalingen i artikkelen: "Overlege Harald Hauge anbefaler foreldre å reise til mindre eksotiske feriemål som USA og Gran Canaria. Middelhavsområdet er også et fint alternativ, men kun for turer under fire uker. For jo lenger du befinner deg på et sted, jo mer øker smittefaren. Destinasjoner som Tyrkia, Egypt, Afrika og Asia anbefales ikke." Jeg er helt enig med han. Jeg kunne aldri tatt med meg et barn under to år til Thailand..f eks
RompeRock Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Ah, oki. Det var hovedsaklig snakk om smittefare altså. Den er grei Sånn går det når man ikke gidder å lese en artikkel, men gjerne vil uttale seg likevel, hehe
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Da har vi fått oppklart hva lange reiser er og det er jo bra,selv om jeg satte meg ned i går og definerte ut fra meg selv hva en lang reise er. Da trenger vi ikke gruble på det mer
morra di Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Tror jeg har lest tidligere at det er den samme smittefaren i Sør Amerika..
ScaryMama Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Nå sier jeg meg veldig enig i artikkelen. Jeg ville ikke tatt med min baby til et sted der det er dårlig sykehus, mye sykdom og der folk ikke snakker engelsk. Det er litt drøyt!
Mikaelle7 Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Kommer an på hvor du er. Storbyene= 0 problem I skogene, der det er malariamygg i noen områder= big trouble!
Mikaelle7 Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Glemte å si at dette gjelder Sør-Amerika, som er mitt "ekspert-område", he he...
Gjest Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Eg vil tru at det meste av Sør-Amerika går inn under same kategori som Tyrkia og afrikanske land. Amerika er jo ganske masse meir enn berre USA liksom *hehe* Men det hindrar ikkje oss å reise heim til Mexico etter jul (chiquita vil vere 7-8mnd) og vi skal vere der i seks veker.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Definer hvor små det er snakk om? Vi har tenkt oss til Kambodsja for å hilse på familie neste år, da vil Embla være halvannet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå