Gå til innhold

Ble så lei meg.... :( (Litt langt- Samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha en liten jente i november og har for lenge siden valgt ut faddere. Det blir hver vår søster og et vennepar på hver vår side.

Vi valgte ikke besteforeldre som jeg vet noen gjør, da de allerede er besteforeldre og skulle det skje oss noe om 2 år, vet vi jo at det uansett er de som skal ta seg av barnet vårt. Dersom vi skulle gå bort etter når de gamle eller selv har gått bort, så er jo hele hensikten at vi da har faddere som er i en alder hvor de kan ta vare på barnet vårt i hele oppveksten.

SÅ fikk jeg høre fra søsteren min i går at mamma hadde sagt til en av mine stesøstre at hun var veldig lei seg og skuffet over at hun ikke skulle bli fadder, nettopp fordi hun var bestemor og kom til å ha mye med barnet å gjøre. Jeg ble helt paff og kjempelei meg, for det gir meg jo utrolig dårlig samvittighet, men samtidig har vi jo gjort dette valget fordi vi mener det er det beste for VÅRT barn. Og hvis jeg skulle valgt henne, så ville jeg få et problem ovenfor min far, de er skilt og mye styr der, men da hadde nok han blitt skuffet og lei seg.

Er det meningen at jeg skal gå rundt å måtte bekymre meg og være lei meg for det valget vi har gjort? Personlig synes jeg det er dårlig gjort å sette meg i en slik situasjon da disse tingene er veldig viktig, nært og personlig. Dette er da vårt valg, og har ingenting med at vi ikke vil ha mamma eller noen av de andre besteforeldrene som omsorgspersoner hvis noe skulle skje.

Er jeg helt bortreist her eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg persolig kjenner ingen ei heller vet jeg om noen som har valg besteforeldre som faddere.. nettop fordi faddere skal være av en tilnærmet foreldre-alder.

Jeg syns du skal fortelle dette til mamman din og si at det overhodet ikke hadde noe med hennes viktighet for barnet å gjøre - tvert imot

Skrevet

Enig med hun over. Kanskje mammaen din får et annet syn på det hvis du snakker med henne om det. Og det er faktisk ikke så vanlig å velge besteforeldre som faddere.... nettopp fordi de er besteforeldre.....

Skrevet

Jeg har aldri hørt om besteforeldre som er faddere!

Skrevet

det er vel mange besteforeldre som er faddere, jeg og søsteren min har annen familie, venner og besteforeldre som faddere på oss selv.....

Skrevet

Ja, jeg tror det var mer vanlig før i tiden at besteforeldre var faddere. Selv har jeg en av besteforeldrene mine som fadder, men kjenner også endel som har valgt besteforeldrene i dag, men det er jo ingen selvfølge uansett. Det er mitt barn og mitt valg føler jeg.... Jeg snakker med henne om det dersom hun tar det opp med meg, men kommer ikke til å gå til henne fordi jeg har fått 3.hånds info fra noen andre, kanskje har hun ikke ment det sånn når det ble sagt, hva vet jeg...

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...