Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

av foreldrene til han jeg passa og ikke si i fra at han ikke kommer hitt lenger fra og med i dag. Jeg har sagt til moren hans at jeg ikke orker og passe han lenger pga han er slem og nekter og høre på meg. Men da fikk jeg beskjed om og ta han hardt i armen og sette han i gangen til han sa unnskyld. satte han i gangen men tok han ikke hardt i armen. Det hjalp ikke. Så ble vi enige om at han skulle være her frem til fredag men nå kommer han ikke og hun svarer meg ikke på den meld jeg sendte til hene en gang. Ikke får jeg betalt for de 2 ukene som jeg har stått opp 5 vær dag siden han kom kl 5.30 og 2900 kr er mye penger som jeg ikke får fra de. Så jeg har slitt meg helt ut på og være dagmamma for ingen ting. Vet ikke hvor jeg skal gjøre meg pga jeg er så sliten etter å ha passet den ungen.

Dagens sytte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du snakker om et barn under skolealder eller thereabouts, så nei, jeg finner ikke noe negativt hos foreldre som kutter ut en barnepasser øyeblikkelig i det hun uttrykker at hun "ikke orker mer fordi han er slem og nekter å høre på meg."

Men deres egen løsning var selvsagt ikke mye mer imponerende.

Har du kontrakt skal du ha betalt. Jobber du svart kan du risikere å bli screwed, men kan selvsagt forsøke å oppsøke dem og forlange betalt.

Skrevet

Jeg jobber ikke svart vil heller skatte av litt enn å få bot og mye pess. Han er 3,5 år tror jeg han er.

Men har heller ikke skrevet under på den kontrakten som jeg sendte med henne hjem som hun kunne se på for hun tok den aldri med ned her igjen. Men jeg har oppgitt til skatteetaten at jeg ville tjene 3000-5000 kr denne mnd selv om jeg ikke skrev under på den kontrakta. Kan jeg ringe og si at jeg ikke tjente noe på denne mnd uten at de forlanger at jeg må betale noe som jeg ikke har tjent?

Skrevet

Ingen barn på 3.5 år er slemme. Sånn er det bare.

Utspekulerte, fule og fulle av en viss annen en, ja. Det kan nok tenkes, men ingen er slemme. Var vel hans måte å få oppmerksomhet på.

Dum måte å avslutte ett arbeidsforhold fra hans mor sin side, det er jeg enig i. Og så klart du skal ha betalt for de to ukene.?! Skjønner ikke hvorfor du ikke får det.

Lenge har du passet han da? 2 uker?

Skrevet

Kjedelig at de ikke sier ifra da. Men jeg må ærlig innrømme jeg ikke syns det er såå rart at de ikke vil ha han der mere når du sier du ikke orker å passe han mer pga at han er slem. Da ville nok jeg også bli litt skeptisk.

Men jeg skjønner jo også din frustrasjon...

Skrevet

har passet han i 2 uker så orket jeg ikke mer for han bare slår kaster harde ting i hodene på de andre barna her og nekta og høre når jeg sa at sånn måte han ikke gjøre. Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke får betalt hun nekter og svare meg.

Skrevet

har fått svar nå om at han ikke kommer mer så det er jo greit det,men syns det er så dårlig gjort at hun ikke sa det i går kveld så hadde jeg sluppet og stått opp 4.45 i dag.

Skrevet

Ja, men så fikk du det jo bekreftet nå da at han ikke kommer. Skjønner jo foreldrene også da at de ikke vil sende barnet sitt til dagmamma som mener gutten er slem.

At han slår og kaster ting i hodene på andre barn... Tydelig kanskje han ikke er vant med å omgås barn? At han ikke vet hvordan han skal leke med andre? Å ha en så aktiv krabat som dagbarn krever nok en hel del, mye oppmerksomhet, pedagogikk og mye aktivitet.

Bra at du hvertfall sa fra du ikke taklet han når du skjønte det ikke gikk.

Har de sagt det til deg at du ikke får betalt?

Send kontonr i en melding, også skriver du det beløpet du mener å ha krav på. Var jeg deg ville jeg slått av noen hundrelapper for å være grei. Du satte tross alt foreldrene i en vanskelig knipe..

Lykke til :-)

Skrevet

helt ærlig synes jeg ikke det er dårlig gjort, og jeg er mer betenkt over deg som dagmamma når du sier barn er slemme og div. etter å ha kjent de i 2 uker. Har dere en skikkelig kontrakt får du pengene for den tiden du har hatt han.

Skrevet

Tror du bare skal gi henne litt tid til å fordøye litt her. Du sa tross alt at du ikke ville passe gutten hennes mer fordi han er slem. Ingen mødrer liker å høre det om sine egne barn.

Så du må kanksje vente litt slik at hun kan furte ferdig?

Skrevet

tenkte jeg kanskje skulle slå bort 500 kr på de 2 dagen han ikke var her som egentlig skulle ha vært her. Men får se hva jeg gjør, nei de har ikke sagt det men det vikrer sånn at de ikke vil betale siden dem ikke svarer på den meld jeg sendte henne.

Skrevet

Takk for at dere svarte men nå må jeg for nå kommer hun jenta jeg passer. Så takk for alle svar ble litt klokkere nå

Skrevet

Altså du kan da ikke mene at at en liten unge er slem,,, håper at du bare var uheldig med uttalelsen og ikke mente det. Skjønner moren hvis hun ble forbannet, men hun burde ha gitt beskjed om at han ikke kom i dag.

Uansett så bør du få betalt for de timene du har jobbet, så det må du purre på.

Du må nok tenke litt på dette med grensesetting hvis du skal fortsette å jobbe som dagmamma ;)

Skrevet

Har du pedagogisk bakgrunn eller tok du jobben bare for å tjene penger? Skal du ha ett annet dagmammabarn håper jeg du sier i fra at du ikke er kompetent til å løse problemer, så du må ha et barn som er rolig og ikke gjør noen sprell.

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme om det hadde vært min gutt du hadde snakket om var "slem"! Og du hadde heller ikke fått lønn et minutt lenger en det du hadde gutten. Du tok på deg en jobb, og den har du ikke klart, dermed heller ingen lønn.

Jeg kan ikke utstå dagmammaer som bare er ute etter "lette" penger. Du tok på deg en av verdens viktigeste jobber og i den jobben må du godta at ikke alle barn er like. Ikke alle barn har samme forutsettning. Det er din jobb og hjelpe barna til å løse hverdagens problemer. Kanskje gutten på 3,5 år hadde større problemer enn deg i hverdagen sin? Kanskje han trengte litt hjelp fra deg, ikke kjeft å bli "kastet på gangen" Det gjør som regel bare ting værre!

Skrevet

Hva har dere avtalt om oppsigelsestid? Hvis dere ikke har avtalt noe så gjeldere det vel 1 mnd? Hvis det var et vanlig arbeidsforhold ville du ikke ha krav på opptjent lønn om du ikke jobbet ut oppsigelsestiden. Hvis dere ikke har skrevet noen kontrakt og du enda ikke har mottatt noen lønn tror jeg du stiller svakt når det gjelder å få utbetalt noe. Moralsk er jeg ikke sikker på hva jeg mener.

Uansett bør du ikke forsøke å avklare sånne ting pr sms. Det fører bare til misforståelser. Ring dem i steden. Selv om de sansynligvis er temmelig sinte på deg som sier at sønnen er slem og at du ikke vil passe ham mer, på en ukes varsel, kan det godt hende de bare vil ha saken ut av verden slik at de slipper å tenke mer på deg. Kan godt hende de overfører pengene selv om jeg ikke er sikker på om du egentlig har krav på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...