Gå til innhold

Holder dere de 10 bud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt å tellte opp på mine fingre i dag at jeg har brutt 9 av 10 bud. Det eneste jeg ikke har brutt er: Du skal ikke slå ihjel.

Min mann har brutt 10 av 10 da han fikk sin x til å ta abort. De var begge 15 år, men jeg vet ikke om Gud ser på formildende omstendigheter. Noen mennesker går gjennom hele livet å bryter kun et bud eller to. Disse menneskene og jeg kan komme til himmelen bare vi med rent hjerte ber om tilgivelse. Er dette urettferdig. JA det er det. Noen mennesker lever et helt liv som onde. Hvis de på sin siste dag faktisk skulle angre på alt det grusome de har gjort mot sine med mennesker... se for dere nå en mann som har hatt sex med sin datter fra hun var 1 år gammel f. eks..... går de rett til himmelen. Gud er rimelig lett lurt og urettferdig spør du meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Jeg har ikke andre guder enn kristenguden, men har ikke den heller. Jeg misbruker ikke MIN guds navn, siden jeg ikke har noen, men gjerne andres. Dager hvor jeg bare hviler anser jeg helt klart som hellige. Foreldrene mine har jeg ikke noe i mot, ekteskapet går så det suser og jeg har ikke for vane verken å lyve, stjele eller slå i hjel.

Sliter dog litt med ikke å begjære slavene til naboen.

Skrevet

Jeg har nok brudt de fleste bud jeg også. Har til tider, særlig da jeg var tenåring, snakket stygt om mine foreldre. Har misbrukt gudsnavn, har hatt sex utenfor ekteskapet. (Ikke utro, men alikevel) Tror nok ikke jeg har bidratt til noen død, men jeg har flere ganger ikke holdt hviledagen hellig. Forstår hva HI mener med frikort til himmelen. Nå er jo Jesus et slags frikort. Tror nok ikke Gud er lettlurt og virkelig anger kan nok ikke onde mennesker ha, derfor er nok det en rettferdigdom, tror jeg.....

Skrevet

1. Du skal ikke ha andre guder enn meg. JA!

2. Du skal ikke misbruke Guds navn. JA, jeg banner ikke.

3. Du skal holde hviledagen hellig. HM. Nei, og dette opphevet Jesus da han brøt et korn på sabatten.

4. Du skal ære din far og din mor. Ja, men jeg kan bli flinkere!

5. Du skal ikke slå i hjel. JA!

6. Du skal ikke bryte ekteskapet. So far so good ;)

7. Du skal ikke stjele. JA, men jeg har nok tatt ting fra mine nærmeste uten å tenke på at det er "stjeling" ...

8. Du skal ikke tale usant om din neste. NEI, har jeg falt igjen og igjen! Ber stadig Gud og mennesker om unnskyldning, men jeg har tro på at jeg en dag skal kunne si JA her! :)

9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. JA. Jeg unner, ikke misunner :)

10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. JA.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det hjelper fint lite om dere og jeg holder alle de til bud hvis vi ikke tar imort Jesus som vår herre og frelser. Jesus ble spurt om hva som var det største og viktigste budet:

"Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av all din forstand og du skal elske din neste som deg sellv. I disse to bud knyttes hele loven sammen."

Og hvis du ikke tror på Gud og Jesus og har tatt imot han, der det jo bare å gå å ha det ggøy. Føles det bra, gjør det! Ikke gjør alt så vanskelig. For så direkte er det faktisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...