Gå til innhold

puste alarm... er det hysterisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha slitt i flere mnd med å få lillegutt til å sove foreslo mamma at jeg skulle prøve å la han sove på magen, det er jo ikke alle som liker å sove på ryggen. så jeg prøvde, og han sov som en stein:) nå går nettene mye lettere og han er mer våken og mer blid og opplagt på dagen og det er jeg og samboer også, men så er det jo denne evige frykten for krybbedød da. han er 4 mnd og veldig sterk i nakken/ryggen så å snu hodet fra side til side eller løfte det er ikke noe problem for han..

jeg er oppe mange ganger om natten for å sjekke på han, så nå har jeg bestilt en pustealarm til han. mulig jeg er hysterisk???

jeg mener: "alle" barn helt frem til 1992 sov jo på magen.. og vi har jo overlevd... størsteparten iallefall...

noen med meninger om dette`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja.. ikke hysterisk.. Unødvendig synes jeg da :-)

Sjekk han med jevne mellomrom det.

Jeg hadde ikke brukt penger på en pustealarm hvertfall.

Skrevet

hvis et puste alarm vil gjöre livet enklere og mindre bekymringsfult synes jeg det er en god ting. ;o))

Skrevet

jeg satt å så på annonsen og vurderte å kjøpe den, også tenkte jeg at hvis jeg ikke kjøper den og noe skjer kommer jeg til å ha dårlig samvittighet resten av livet for at jeg ikke kjøpte den.

Skrevet

Synes ikke du burde la lillegutt sove på magen,husk at i den tiden som barn ble lagt på magen,var det mange flere barn som døde i krybbedød.

Ellers er jeg enig i det som ble sagt,ikke hysterisk,men unødvendig.En barnlege uttalte da han fikk spørsmål om han syntes at småbarnsforeldre burde skaffe seg dette,om han så noe positivt med det,han sa da " det eneste positive jeg ser,er at de fortere får vite at barnet er dødt"

Skrevet

Har hørt at slike pustealarmer kan gi falsk alarm. Det hadde skremt vettet av meg, så jeg har ikke.

Skrevet

huff.. jeg er så i tvil om det var noe lurt å kjøpe den jeg... men nå er det sånn at enten så sover han på siden eller magen eller så sovner han ikke. det hender jeg kan vugge han i søvn for så å legge han ned men da våkner han nesten alltid og gråter til han blir snudd.

Skrevet

Du er mor og du kjenner DITT barn best. Det er mange mödre som har hatt pustealarm til barnet sitt og fölt seg tryggere med det. Det er jo en selvsagt ting til mange av de som mistet et barn i krybbedöd ol når de får et til barn fordi det er det eneste som får de til å sove rolig om natta. Som sagt, hvis det får deg til å föle deg tryggere og alle får en godt natts sövn av det, kan jeg bare se på det som positivt.

Skrevet

hmm..så lenge han kan snu seg selv og hode så skal det ikke være farlig altså.. snupp har sovet på magen sia hu klarte og snu seg selv.. hu styrer det selv...

men kjønner godt at du syns det er skummelt,syns ikke du er hysterisk av den grunn.Vi er jo alle redd for at det skal skje barna våres noe og krybbedød er noe helt grusomt,spesielt siden ingen vet 100% hva som fororsaker det..

husker inne på bim fikk jeg masse kjeft fordi jeg valgte og bruke en madrass som før tilhørte tantaungen min.madrassen var fin,uten flekker osv.. bruker tisselaken/laken over men til saken.Fikk så mye kjeft pga jeg ikke tok ansvar og at ungen min kom til og dø av krybbedød av den grunn...hmm...hehe må le litt...

tror ikke du har noe og beskymre deg for egentlig,men somsagt hvis du vil føle deg tryggere så go for it;)

Skrevet

Har hatt pustealarm til alle mine tre barn. Søsteren min synes jeg var hysterisk, men for meg var det en trygghet. Slapp å springe å sjekke om barna pustet. Ingen falske alarmer har jeg opplevd heller.

Beste kjøpet vi har gjort.

Skrevet

Har en bekjent av mannen min som mistet barn i krybbedöd hun hadde pustealarm til nestemann. Overhodet ikke hysterisk mener nå jeg og ihvertfall ikke om han sover på magen.

En venn av oss hadde og pustealarm på sin sönn - den slo ut da han fikk feberkramper og sluttet å puste "thank God" nei så du er ikke hysterisk ! Gjör det som gjör deg trygg - da har du god samvittighet !

Skrevet

Hei1

Jeg tenkte også nøye igjennom dette.

For lillegutten min ELSKER og sove på magen.

Jeg kjøpte ikke. Det vi heller gjør er at vi lar han få sove på magen mens vi er der, også med en gang han sover greit, så snur vi han. Da merker han ingenting.

Men du må gjøre hva du føler er riktig uannsett.

Hysterisk...tja! Ikke viss du føler det er riktig. Da skal du ikke bry deg om hva andre måtte mene.

Skrevet

Vi har pustealarm, så lenge jeg sover bedre om natten er den virkelig verdt å ha. Om det er hysterisk eller ikke betyr heller mindre, det skader i hvert fall ingen her i huset at vi har den. Den har aldri gitt falske alarmer de 6 mnd vi har hatt den. Men mannen glømmer stort sett alltid å slå den av, så den setter i å ule akkurat når han har lagt snuppa på stellebordet på badet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...