Gå til innhold

Åherremin hatt... Tror jeg skulle blitt saksbehandler på nav jeg...:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke første gang jeg har måttet klage vedtak el. pga uriktige opplysninger, altså opplysninger som de har innhentet... ( skjønner faen ikke hvor de finner det hen engang jeg..)

Mer enn èn gang har jeg endt opp med å måtte bestille time ( da gjerne ventetid på minst 2-3 uker først også) etter å ha hatt flere tlf samtaler,eller vært fysisk på det lokale kontoret og snakket med de i skranken.. Hvor jeg da har sittet på dette møtet,med alt av papirer osv linet opp, og har måttet forklare saksbehandler ; -hva- de har gjort feil, -hvorfor- det har blitt feil, og -hvordan- de skal rette det opp...

- åja... det er som regel reaksjonen.... Givende sant?...

Denne gangen gjelder det utvidet barnetrygd og ekstra småbarnstillegg... Var der nede rett før os kom nå i juli, for da hadde jeg sittet og regnet på dette med os, hvorvidt den skal være redusert eller ei... og i forhold til skattetrekk...( den nye summen altså..) Forklarer og forklarer til mannen i skranken ( som forsåvidt er verdens hyggligste og blideste kar,og han ødlegger stadig mine planer om å ''ta dem'' når sinnet koker litt ekstra, hehe, sikkert derfor han er blitt plassert der:P ) Men han gir vel egentlig opp siden han ikke skjønner hva jeg snakker om, og gir meg tlf til en saksbehandler ( her får man ikke snakke med saksbehandler under 4 øyne se, neida, her må man snakke i tlf! ) Men kommer da fram til at ,os fra jan- til mai har vært redusert ift arb.inntekt, greit nok, så spurte jeg om hun vet hva den nye summen blir, men nei det kunne hun ikke opplyse meg om... (dette er altså snakk om -samme- uke som os kom nå...) okai, nei da får jeg bare gå hjem å vente på utbet.lappen som kommer i posten da..

Og den kommer, joda, men nederst der står det også at ''forventet arbeidsinntekt er oppjustert til 36 100 kr i året... '' og jeg trodde først dette betød at , de har oppjustert -min- arb.inntekt... ( er bare en bi jobb enn så lenge..) Men det vil da si at nå skal jeg ha full os, kun 5% skatt som skal trekkes... Og ringer tilbake på NAV for å forhøre meg hvordan det nå da ligger ann med ekstra småbarnstillegg, siden jeg nå egentlig har hatt uredusert os siden mai, skal jeg vel logisk sett ha ekstra småbarnstillegg fom mai også...

Der klarer da dama å påstå at ungen er født i 2003... (hun er født i 2006!..) Og jeg retter på henne og spør igjen om hun har tastet inn riktig fødsels- og personnummer osv.. Joda det har hun, hadde bare blingset litt da... Og nevner hun at jeg har jo hatt uredusert os hele tiden..men nei det har jeg ikke, den har vært redusert fra januar, også babler hun om at det ekstra småbarnstillegget har jeg jo kun hatt fra april i år ( altså fra hun har vært 1 år..) men det er jo også feil...*sukk*

Tilslutt kommer hun fram til at jeg må ned på NAV igjen,og levere ny søknad om utvidet barnetrygd og dokumentasjon på inntekt...( som om jeg ikke har levert det fjørten ganger før!! )

For siden grunnbeløpet var økt og at man nå kan tjene 36 100 i året utover os, kunne det jo hende at min inntekt økte også...ehhh jaaa...

Selvom ''trygda'' øker,så betyr vel for fa*** meg ikke det at min arbeidsinntekt også automatisk øker... :/

Ja, da blir det en ny runde på torsdag da....

Kjærevenehattifnatt... Hva for en kompetanse er det som kreves av en saksbehadler igrunn?...

*utblåst*...God Natt:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,hehe NAV er morro!!!!!!

Ja,hvorfor ikke...

Ordner seg tilslutt,lykke til:))

Stella

Skrevet

det har jeg tenkt på også. om en av oss får jobben der så kan vi ihvertfall reglene om enslig forsørger langt bedre en de på NAV. ihverfall de jeg har møtt. og det er jo innlegg her inne vær uke om hvor inkompetnte de er. helt sykt.

hehe... kansje vi kan starte en privat bedrift hvor aleneforeldre kommer meg papirene også søker vi på alt av stønader for dem. så slipper de og tenke mere på det. det hadde vært noe :-)

Skrevet

For en god ide, Gunnarmamma!!!!

Jeg melder meg frivillig, skal jeg gjerne jobbe på veldedighet, for det helvete som mange av oss opplever med nav unner jeg ingen!!

Skrevet

Oppdatering på denne saken ja;

Tok først en ny tlf til navs kundesenter, og spurte om hun kunne svare på et par spm om dette...La ut og hun mente jeg måtte dra ned på nav kontoret igjen med -ny- inntektsbekreftelse?!?!? , eh hvorfor det liksom, holder det ikke med den jeg hadde fra februar i år, nei det holdt ikke.måtte ha ny...

Javel?...

Så var det tilbake på kontoret, forklarer henne saken, og hva sier hun; du må søke på nytt...

Men det er jo ingen egen søknad for ekstra småbarnstillegg,det skal komme automatisk med barntrygden når man har uredusert os...

åja?.. det visste hun ikke?!)(#"&=?¤/&(

Men greit, har skrevet en ''søknad'' og levert,så får man se...

I samme slengen spurte jeg om det var mulig å få utdanningsstønad for studier ved private skoler; altså AOF, NA, FU osv...

og dama finner fram orienteringen som ligger med søknadsblanketten, den har jeg lest sa jeg, det samme med opplysningene på nettsidene deres og som igrunn er uhyre dårlig oppdatert..

åja?..

Hun ringer avgårde til en annen saksbehandler, men den aktuelle dama vvar ute for øyeblikket, så hun ringte vel mer eller mindre rundt til hele nav kontoret, INGEN som kunne svare meg skikkelig...

Så tilslutt skrev hun en mail til den aktuelle dama som nå var ute,så da får vi se hvordan det går..

og sist men ikke minst, ga jeg også bedkjed om at Lille starter 100% i bhg nå i august, og vi skal derfor si opp Kontantstøtten...

åh hvorfor det sier hun!?!?!?

*river meg i håret*...

Fordi jeg faen ikke er noe trygdesnylter , sa jeg... *kremt*..

*smilepent*

Skrevet

herregud !!! er det mulig ?????

for noen inkompetente idioter du har møtt på... hadde blitt kjempefrustrert og sint.

får nå håpe det ordner seg snart da....selv om det ikke virker som de kan jobben sin vil tro det hadde gått bedre om dere byttet plass...

virker jo som vi kan reglene bedre enn de som faktisk jobber med det til daglig.

(må legge til at jeg har vært heldig etter jeg flyttet hit jeg bor nå...er ikke så stort sted og har fått en saksbehandler som virkelig kan jobben sin )

Skrevet

jeg dater en som jobber på trydgdekontor, med alenemødre (eller med søknader om os, utbetaling av utdanningsstønad++) veldig greit:) skal ikke date mannen i skranken da? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...