Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Sønnen min er halvannet år og har aldri brukt smokk, han har ikke villet ha det. Men han drikker fortsatt av flaske til det siste måltidet - og noen ganger når han våkner grytidlig om morgenen. Det er det beste han vet i hele verden, og jeg ser i grunnen ikke hvorfor jeg skal ta flasken fra ham når det gjelder en til to ganger i døgnet. Innspill? (Vi startet med flaske ganske tidlig, fordi jeg hadde brystbetennelser)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 sønnen min får om kvelden som siste kos før sengen:-) og av og til om morningen når han spør etter selv :-) han er 19 mnd .
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 min på 16 mnd får flaske til luren sin og til kvelden - storkoser seg så den tar jeg ikke vekk helt enda
cathrine&emma Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 min jente er oxo halvanne og jeg har det akkurat samme med som deg, ho får flaske med melk på kvelden oxo når ho våkenr gry tidlig om morraen, jeg får ikke roet ho på noen annen måten enn med flaske ,ha prøvd d meste, så jeg har ikke tenkt å slutte med den flaske enda, men er kunn morra og kveld ho får flaske med melk ellers så får ho vann på tutekopp..
Gjest Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Jenta mi på 16 mnd får også en flaske med varmet melk på kvelden (aldri fått om morgenen) og vi kommer ikke til å kutte det ut på en lang stund. Som en venninne sa: "Hvis det betyr at hun vil ha en kopp med varm melk om kvelden når hun er 4 år, så spiller det da vel ingen rolle??" Bare å bytte ut typen flakse/tutekopp/kopp etter hvert det, og det gjør vi nok ;o) Men ingen hast enda. Er kosen hennes før hun legger seg.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Min på 16 mnd. får også flaske, men før han legger seg på kvelden (og FØR tannpuss). Han drikker nemlig ikke melk ellers (liker det ikke kaldt til måltider). Så gjør det 1) for å få i han melk og 2) pga. kosen. Det er virkelig kosestunden vår sammen. Han har ikke ellers på døgnet tid til å sitte rolig på fanget... :-)
BlueDome Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Hmm.. min sønn på 12,5 mnd får MME om morgenen når han våkne gryyytidlig.. og når han legger seg! Kosetiden det.. vet ikke hvor lenge vi fortsetter med MME, men foreløbig får han diare av for mye "ku"-melk, så vi får vente litt og prøve igjen litt senere..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 mener dere mme eller kumelk?? min er nå 1år, og jeg vurderer om jeg skal slutte me mme på kveldene, men d er jo så kos...kanskje vente litt jeg og da!?!?!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Gutten min får også flaske med melk hvis han våkner tidlig på morgen. Da sovner han somregel igjen. Han stor koser seg med flasken, og jeg ser heller ingen grunn til å ta det ifra han. Han er 18 mnd. Jeg blander 100 ml mme og 160 ml kumelk. Fordi han ikke likte kumelk da han var 1 år, har vi gradvis gitt han mere og mere av det i flasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå