Gå til innhold

Legger denne her istedet for på Besteforeldredebatten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mye usaklig klaging på svigermødre?

Inne på Besteforeldredebatten klager folk over de rareste ting...det virker som om det er helt forferdelig om ikke svigermor gjør tingene AKKURAT sånn som man selv gjør.

Min svigermor får ingen sur liste over hvordan hun skal gjøre ting når det gjelder mine barn. Jeg stoler på henne. Om ungene ikke får det nøyaktig slik jeg selv ville ha gjort ting, hva så?

Jeg mener at å være bestemor/far skal være KOSELIG. Svigers skal vel ikke gå rundt og være engstelige for å ikke være gode nok i svigerbarnas øyne?

Jeg kan forstå ting som at man ikke vil at svigers skal røyke i nærheten av ungene, for eksempel. Men alt det tullet med "hun plukket opp ungen uten å spørre først" og andre småtterier...voks opp! Dere skal heller være glade om dere har engasjerte besteforeldre til barna deres!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig enig!

Noen ganger tror jeg man klager bare for det er svigermor,.

De fleste har en helt annen tålegrense for sin egen mor.

Jeg blir vel i all hovedsak farmor, og allerede nå gruer jeg meg til å ble skøvet ut på sidelinjen.

At jeg må vokte hvert ord, og alt jeg gjør om jeg skal velsignes med å få ha kontakt med mine sønner og barnebarn....

Trist....

Skrevet

Lurer på om flere tenker på at de kan bli svigermødre en dag...

Skrevet

Jeg tror ikke du vet hva du snakker om. Om noen reagerer på at svigermor "plukket opp ungen uten å spørre først", så tror jeg at kun er toppen av det berømte isfjellet. Så godt for deg å ha en svigermor du kan stole på! Det er ikke alle som har det. Heldigvis har jeg sjøl det, men jeg har ikke vanskeligheter med å se for meg at ikke alle er like heldige.

Som mora mi sier; man skal lytte til foreldrene. Jeg har tre brødre, og alle hadde barn før jeg fikk mitt første, så mora mi veit hva hun snakker om når det gjelder å være farmor. Heldigvis går hun godt overens med sine svigerdøtre.

Enig med deg at det skal være koselig å være bestemor og bestefar, og de må gjerne skjemme bort barnebarna, men da på gode stunder med lesing og turer og kos og klem. Noen besteforeldre har dårlige besteforeldervaner, feks at de gir dem godterier i tide og utide, og sånt må man jo få lov til å reagere på! For noen tror jeg det forumet fungerer som en utslagsvask, der de kan få utløp for frustrasjon, i stedet for å eksplodere i fjeset på svigermor.

Skrevet

Anne-B...

Jeg skjønner ikke vitsen med å kritisere alt mulig svigermødre gjør. Og da mener jeg IKKE alvorlige ting, men småting som egentlig ikke spiller noen rolle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...