Malin Di Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Kjære mammaer til vinterbarn 2006! Jeg bor i Oslo og har termin i november 2007. Vurderer å kjøpe Stokke Xplory ...synes den er bare så fin og lekker. Er det noen av dere som har brukt vogna om vinteren? Hvordan var det? Passer f.eks voksi pose inn i bagdelen eller er det for lite plass? Har dere kjøpt vogna i Norge? Hva bør man ha av extra utstyr?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har skrevet mye om den på Barnevogndebatten... Hadde den og den røyk fort ut igjen... Stiv å trille, dårlig fjæring, babyen blir liggende og humpe i bagen (som en annen har svart på BV-debatten også ser jeg), hjulene er små og harde, sittedelen er teit med stanga mellom, bagen er trang, kan ikke bruke voksipose nei... Veldig mye små irritasjonsmomenter med den vogna - overhodet ikke verdt prisen sin! Men en ting er den suveren på - barnet kommer høyt over bakken! Men det alene er ikke nok til å forsvare blodprisen synes jeg... Velg heller en vogn som er litt mindre "moderne"/kul, som er god for barnet og mer brukervennlig!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Bagen er liten, og alt etter 2 mnd var småen for stor til bagen. Ikke engang å vurdere å putte en varm vognpose i, da hadde nok ikke småen fått plass i det hele tatt, desverre. Hjula er små og kronglete. Om det ene kommer utenfor en fortauskant vipper hele vogna. Kanskje en grei innevogn om sommeren. Men ikke en vogn for mye utendørsbruk, og iallefall ikke en vintervogn.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Jeg bor også i Oslo og fikk barn i desember. Skjønner at du synes vognen er fin, MEN anbefaler deg en stor vogn første året. Simo kombi har plass til Voksipose, fire stødige hjul og en stor bag som er deilig for vinterbarn å sove i. Husk hvordan det blir her i byen når det har snødd masse og ingen har brøytet, eller alle fortauskantene og hullene overalt. Har faktisk sett en Stokkkevogn vært sekunder fra å kantre, ganske skummelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå