Gå til innhold

dere som fullammet til 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

var det vanskelig /utfordrende å tilvenne fast føde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke noe vanskelig men han hadde fått smaksprøver før 6 mnd da,kanskje det hjalp det vet jeg ikke. Men prinsen her begynner å spise fulle måltider nå....gla i mat ja....

Skrevet

Gir kun litt grøt sammen med pupp på kvelden nå da, men han elsker det ihvertfall!! Så lenge han får hvetegrøt med frukt, hehe :o) Var ikke vanskelig i det hele tatt, men han viser tydelig hva han liker og ikke liker!

Skrevet

Fullammet jentene mine i 7 og 8 mnd, ga de ikke noe annet enn mm (ikke smaksprøver e.l. heller), hadde/har ingen problemer med tilvenninga til fast føde .

Skrevet

Nei, synes ikke det var noe problem. Men vi har brukt lang tid på å komme opp i full porsjon, og han spiser sakte. Han smatter og mmm'er og svelger, men blir etter en stund lei av å sitte i ro, og vil underholdes. Han er grei sånn sett at han ikke har protestert på det han har fått i munnen da.

Skrevet

Vi begynte så vidt med smaksprøver ved 5 1/2 måned fordi knøttet var så nysgjerrig på alt av mat, og denne uka blir han 6 måneder. Nå elsker han mat og spiser et helt måltid :) Jeg tviler på at det hadde hatt noe særlig å si når jeg introduserte ham til smaksprøvene, for han har vært entusiastisk hele veien.

Skrevet

Ikke noe problem i det heletatt egentlig:)

Men vi fikk en liten knekk når det var kjempevarmt tidlig i sommer, og har siden da stridd litt med måltidene, fullammet igjen når det var så varmt, var det eneste hun ville ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...