Gå til innhold

Bruke smykker til barna daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det?

Har sett noen babyer som alltid har kjede på seg. Er ikke det veldig upraktisk?

Snuppa her har bare ett smykke, et gullhjerte som hun fikk til dåpen. Det har hun brukt tre ganger.. Og nå er hun 10 mnd..

(Det tok ca ti sekunder før hjertet var tygd istykker, det er et hult hjerte.)

Har et gavekort på 1000kr hos gullsmeden, og lurer på hva jeg skal kjøpe.

Sølje? Flere kjeder? Armbånd? Andre lure tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gavekortet kan du bruke på pynteting, bunadsølv (om hun har eller skal få bunad), smykkeskrin, sånn rull til å ha dåpsattesten inni, barneservise osv osv :-)

Vi bruker nesten aldri smykker på snuppa, kun i selskaper, men glemmer det som regel der også, hehe..!

Skrevet

Samme her, jeg glemmer det.

Hun fikk alt du nevner til dåpen, pluss mer til. Alt gullsmed-ting.. Trenger ikke mer enn ett av hvert ;)

Bruker man søljer på sånne vanlige barnebunader? Eller er det kun til "ordentlige" bunader?

Skrevet

2åringen har alltid på seg gullarmbåndet hun fikk til navnefesten av oss, og kjede. Vil det selv, og har hatt det siden hun var rundt et år gammel. Før det hadde hun bare til "pent" men glemte å ta det av, og så ville hun beholde det på... Iblant ber hun om å bytte kjede; så har noen hun får velge mellom. De fineste/dyreste får hun bare ha til "pent".

Babyen på 8 mnd har bare hatt på seg et par ganger til "pent", men pleier glemme det da også... *kremt*

Skrevet

Nå er vesla mi bare ti mnd, og bruker ingenting. Skal heller ikke gjøre det på noen år, men har jo begynt å kjøpe inn, da....

Skrevet

Det kommer vel litt an på bunaden :-) Vi hadde en Name it-festdrakt til snuppa til 17.mai, og på skjorten var det festet noen sølje-aktige knapper. Snuppa fikk sølje til dåpen, men fikk ikke brukt den denne 17.maien pga skjorten var som den var. Ellers hadde vi brukt den ja :-) Kan brukes med vanlige kjoler også da, med skjorte inni, som et smykke..!

Skjønner at dere ikke trenger mer enn et av hvert ja..! Vanskelig det der, 1000 kr er jo ganske mye også..! Evt ville jeg kanskje kjøpt smykker hun kan bruke når hun blir litt større..?

Skrevet

Vesla her har på seg armbåndet som hun fikk av mormor da hun ble født. Hun har hatt det på seg konstant siden hun var 3 mnd gammel. Nå er hun 10 mnd.

Har endel smykker som hun fikk til jul, men har bare brukt det ene et par ganger. Men nå har hun jo begynt å få hals, så nå kan hun jo få begynne å bruke det, hehe

Skrevet

Og det er ikke i veien, eller henger seg fast i ting?

Jeg er litt redd for at hun skal henge fast og enten ødelegge seg selv eller smykket.

Gullkjedet hun har hatt på er mer inni munnen enn rundt halsen ;)

Tror jeg skal tenke litt fremover, at hun skal få smykker hun kan bruke når hun blir større...

Takk for svar!

Skrevet

Har hengt seg opp i mine klær et par ganger, men aldri under lek og sånn. Selv bryr hun seg ikke om det i det hele tatt heller, sikkert fordi hun alltid har hatt det der.

Skrevet

Gutten på 3,5 år har ett gullkjede, men han hater å ha det på seg... minsta på 8,5 mnd har et armbånd og et gullkjede. Syns armbåndet er litt upraktisk nå som hun kryper, for det er litt for stort, så det blir i veien. Kjedet bruker hun når jeg husker på det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...