Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er så i tvil om vi skal legge baby på eget rom med engang eller om vi skal ha den inne hos oss til å begynne med?? bor i leilighet og soverommene er ikke langt fra hverandre.. tenker som så at den lille har jo godt av å venne seg til eget rom så fort som mulig og jeg står heller opp om natta når det skal mates:) også er jo rommet så fint og senga står der med sengehimmel..hihi:) men så er det dette med tryggheten da å ha den ved siden av vår seng..hmm..

hva gjør dere?? forslag/ erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har baby inn på vårt rom den første tiden. Men vi har en ekstraseng på barnerommet som pappaen kan legge seg i de nettene det blir mye mating eller gråt. (så han orker å gå på jobb) Han har jo ikke pupper uansett :-)

Skrevet

vi hadde lillegutt i egen seng på rommet vårt, tok han i vår seg for kos og amming... og rett i senga igjen..

da vi hadde fått god rutine på ting og han sov nesten hele natten.. så la vi han inne på eget rom.

rett ved siden.. kunne nesten høre han puste.:)

han har sovet på eget rom siden han var 1 1/2 mnd gammel og hee natten fra 2 mnd..

Jeg tror dem har godt av å få litt nattero dem også! og lille gutt har vært kjempe fornøyd med dette

Han sover ennå hele natten. legger seg kl 7 og står opp kl 8 ,19 mnd gammel

Nå kan det hende vi har vært utrolig heldige med han.. men det er ikke lenge tilså har vi en til, og vi kommer til å prøve å se om det fungerer å gjøre akkurat det samme med henne.

Skrevet

min samboer kjører trailer så han er også avhengig av nattesøvnen:) er jo ikke vits å holde de våkne, når de som du sier ikke har pupper..hehe:) ser det an litt jeg, kjenner jeg meg selv rett så greier jeg nok ikke å la det lille nurket ligge alene den første tiden:)

Skrevet

Vi har barnerommet klart med sprinkelseng. I tillegg har vi en liten kurv med hjul. Tenkte han skulle få sove inne hos oss de første to - tre månedene på natta i kurven. Og kanskje sove på sitt eget rom på dagen i sprinkelsenga. evt i vognen ute..... Vi har også sovesofa på barnerommet som jeg eller far kan ligge på. :) Tenkte å se an situasjonen litt etterhvert. Kanskje dumt med to - tre ulike soveplasser???

Skrevet

har faktisk aldri hørt om noen som legger babyen på eget rom fra første dag av, men det går sikkert bra det og.

Man er jo litt urolig for den lille den første tiden før man blir ordentlig "kjent" med hverandre. Dessuten er babyen våken litt mer enn en gang pr natt og det tar tid å roe/få dem i seng etter hver mating. Da er det greit å ha dem så nært egen seng som mulig for å gi smokk eller stryke litt på kinnet, kanskje uten å måtte ut av senga nok en gang.

Og så er det tryggheten da. De er så ubehjelpelige og sååå små. Jeg kunne ligge i lange tider bare å se bort mot sengen at de pustet og beundre disse små velskapte menneskene. Så godt å kunne det å ha dem nær nok til å føle seg trygg og å få ett glimt av dem når jeg hadde behov for det (ganske ofte)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi skal ha vugge på vårt soverom.

Har ikke satt opp sprinkelsenga enda for den skal jo ikke brukes før om noen måneder :)

Vi har dør mellom vårt soverom og barnerommet så om vi finner ut av at vi skal flytte den lille så kan vi gjøre det litt i etapper med døren åpen ;)

Jeg tenker at det må jo være et grusomt sjokk å bli født. Tenk å ligge 9 måneder sånn ca tett inntil mamma med den varmen alle lydene og kosen det er, og så rett over i en kald og "ufølsom" seng uten noen lyder. Og da må det jo være bedre å høre mamma (og pappa) puste hvertfall en periode. Men nå får vi se. Er førstegangs så teori og praksis kan jo sprike voldsomt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...