Gå til innhold

Handleliste....................................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til byen og handle til min datter som skal begynne sin barnehagekariere om en uke.

Hun er halvannet år og går ikke ennå, men kryper som en rakett:)

Hva trenger jeg?

Parkdress, MÅ jeg ha det? BØR vel sikker ha det.

Men er det vits å bruke så mye penger på parkdress, som feks Reimatec og Troll, når hun kryper, og kommer sikkert til å krype hull i knærne på den....

Og hva med regntøy, jeg har noe sånn billig greier, men tror egentlig jakka er for lang, for det blir ekkelt når hun kryper. Dessuten er det ikke glidelås i den regn jakka.

-Har lest at REFLEX regntøy er best, men er det ikke litt stivt da?

Tok litt på ett sett som hengte på ett stativ her forleden, så jeg syntes det var litt stivt.

Tenker på min datter som ikke går, og som kanskje får trøbbel når det er stivt.

Hva med votter?, Tenker ikke på vintervåtter, men regnvåtter og sånn, fingervanter og tynne tynne regnvåtter, er det å annbefale?

Begynne med ull undertøy allerede?

Og har dere gode tips, så takk takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der! I siste utgave av Foreldre & Barn sto det at regntøyet fra Reflex ikke kom best ut i testen. Jeg ble derimot veldig gledelig overrasket over å se at regntøyet fra Lindex (Bamse, som jeg har kjøpt), kom best ut i test! Eller, den delte førsteplassen med regntøyet fra Barnas Hus. Disse hadde god rivestyrke og svært bra vanntetthet både før og etter slitasje. Regntøyet fra Reflex hadde svært bra vanntetthet, men bare OK rivestyrke, og dette siste er kanskje noe du burde prioritere, ettersom jenta di ikke kan gå enda?

Jeg kjøpte regnvotter fra Bamse også. De var foret inni, håper at de er like bra som resten av settet. De kjentes varme og gode ut, og det bør de nok være, siden de små er så glade i å holde på med vann. :-)

Du kan sikkert begynne med ullundertøy nå, det fins jo tynt undertøy også. Kanskje du kan la henne ha tynt tøy på når du sender henne i barnehagen, og så kan du sende med tykkere tøy slik at barnehagepersonalet kan vurdere hva hun trenger å ha på seg i løpet av dagen. :-)

Skrevet

P.S. Burde vel kanskje nevne at jenta mi går. Kanskje det er greit at du drar til en butikk og spør om det er best med tykkere dress siden hun krabber? Eller ring til barnehagen og spør, der har de jo peiling på dette! :-)

Skrevet

Vi har kjøpt regntøy i helt dress istedet for todelt. dette vokser de fortere utav, men det vi har er veldig mykt, tyng og vanntett og vi er knallfornøyde med det. kommer fra pastil. er blått og rosa med ei ku på.

regnvotter har jeg ikke tenkt på...smart, det skal jeg kjøpe.

Skrevet

Reflex sitt regntøy er ypperlig! Det nye er ikke stivt i det hele tatt, er slitesterkt og knallbra! Har en gutt på 4 år og en jente på 14 mnd, og begge er kjempeaktive, løper, klatrer, krabber, sykler, åler seg på bakken osv, og aldri en rift eller noe. Heller aldri våt eller stive å gå i :-) Anbefales på det varmeste, og billigere enn bl.a. H&M og de, koster 299,- for et helt sett :-)

Skrevet

Er det lurt å kjøpe dette FØR bhg start?

Skrevet

Tja, ungen skal vel være ute selv om h*n ikke går i bhg? Vi kjøpte det før sommeren vi, kjøpte en litt stor størrelse og strammet selene maks, så har hun den lenge :-)

Skrevet

Da min sønn begynte sin korte bhg karriere (3 mnd) når han var 11 mnd så hadde vi hel reflex regndress til han. Det synes jeg var helt genialt, for da kunne han krype, base, ligge osv uten å bli våt gjennom og den er lettere å ta på. Bare bukse el jakke brukte han aldri allikevel, siden han ikke gikk. Gummistøvler greier ikke de små å gå i, fordi det ikke gir nok støtte til foten..så de sa i fra i bhg at han ikke fikk det til. Så jeg kjøpte goretex sko i stedet til han.

Han hadde vanlige joggesko, nå har jeg geox og de er det goretex i og de puster..veldig fornøyd med dem!

Du kan godt begynne med ulltøy sikkert nå..vi bruker ull om kveldene selv, siden det blir kjølig om natta med vinduet oppe. Barn som er mest på bakken kan godt ha ull for å holde på varmen og så slipper de bli klamme:=)

Parkdress/vinterdress ville jeg ventet med..det er tross alt bare august og de begynner jo ikke å trenge det før oktober nå som været bare blir mildere og mildere. De eneste vottene vi omsider greide å få til var hjemmestrikkede selbu votter, alt annet falt av. Tynne votter i ull er bedre enn tykke..for tykke er vanskelige å få på synes jeg.

Husk at butikken er åpen fremover, så se litt an behovet etterhvert som barnehageåret fortsetter;) De vokser fort, så å kjøpe inn vintertøy nå vil kanskje gjøre at det blir for lite midt i sesongen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...