Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 hvordan skal en gå frem på en fin måte for å unngå krigs-stemning mellom farmor og oss? situasjonen; storesøster får alt hun peker på (og mere til), hun blir hentet ca. 1 gang i uken hvor hun og farmor drar på shopping, og der rasker jenta med seg det hun har lyst på (selv om både jeg og samboer har gitt klar beskjed om at barna våre ikke skal havne under materalistisk-bortskjemt kategorien). ved forrige shoppingrunde kom jenta hjem med nye crocs sko (selv om hun hadde 2 par fra før.....) en ny lommebok stappfull av småpenger (var ca 300 ,- i den) og en hårbøyle. lillebror fikk nada..jeg gjorde meg dum over en sms et par dager senere; sa til svigermor at vi akkuratt satt og stappet pengene på børsen, og at vi trodde at det var slik at pengene skulle deles likt, men at jenta påsto at det skulle de slettes ikke.....fikk til svar at hun ikke trodde at det var så farlig om hun hadde gitt barnebarnet lommeboken med pengene i, det var jo ikke så mange det var snakk om, og at lillebror dessuten er så liten enda (han er 11 mnd) 5 minutter etterpå kom forøvrig farmoren kjørende med 500,- til lillebror, og 200,- til storesøster..for dette var noe hun hadde tenkt på lenge.....yeah right.. jeg er enig i at minsten ikke merker noe til forskjellsbehandlingen enda, men allikevel syns jeg det sender ut feilsignaler til storesøster?? hvordan skal vi få frem at vi ikke tolerer dette lengre? blir frustrert og bruker mange unødvendige krefter på å irritere meg over "casen".
Darth Vader Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Når lillebror bare er 11 mnd så hadde jeg ikke brydd meg det spøtt. Han er jo så liten. Hvis hun fortsatt forskjellsbehandler dem når de blir eldre hadde jeg sagt fra. Antagelig prøver hun bare å være grei med jentungen din.
prekæs Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Mine unger har også blitt behandlet slik av mine foreldre:) Alt til sin tid, og pengene min eldste fikk, fordi han var stor, fikk jentungen når hun ble like stor. Må vel være greit å tenke slik, og jeg er sikker på at de er rettferdige. Snart er minsten din stor, og tror du ikke at han også vil få sin del? En jentunge på 15, som her, trenger vanligvis mer penger enn min minste på 19 mnd. Personlig synes jeg det hadde vært veldig sårende om noen mente jeg gjorde forskjell på kommende barnebarn fordi jeg ga forskjellig akkurat der og da. Skjønner?
Miss Foster Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg synes hun forskjellesbehandler. Uansett om den minste fremdeles er for liten til á skjónne det sá har jo ikke det noe med saken á gjóre - svigermoren din forskjellsbehandler, og kan hun ikke tále kritikk om det sá si i fra neste gang hun vil ut pá shoppingrunde med jenta di at det ikke er aktuelt. Herregud, mine foreldre forskjellsbehandler ikke sine barnebarn i det hele tatt selv om mellom den stórste og den minste er 5 ár. Kjóper de til en kjóper de til alle, og det samme med penger pá bok, de setter inn likt til alle. Skulle bare mangle. Jeg hadde ikke tolerert at de hadde forskjellsbehandlet ungene mine, uansett alder dem i mellom.
Sjefsmegga Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Regner med at han sikkert får like mye han også når han blir så stor at han får være med farmor på handletur. Rart hvor mye man henger seg opp i... Jeg teller aldri på kronene i forhold til hva besteforeldrene kjøper til unga. Feks...eldstemann fikk sykkel til 3000 av mine foreldre til bursdagen, jeg forventer IKKE at snuppa på snart 2 år får gave til en verdi av 3000 fra dem i år... Ser ikke på det som forskjells behandling heller...forskjellige aldere, forskjellige behov, enkelt og greit.
Ulme Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Jeg syns ikke du skal tenke på forskjellsbehandlingen enda, han kommer til å få sin del av shopping når han er gammel nok. Det jeg hadde kicka på er at hun skjemmer bort dattern din med unormale mengder (unødvendige) ting hun kjøper til henne. Et 3. par crocs bare fordi små prinsesser syns de er søøøøte blir jo helt feil signaler å gi. Syns du bør fortelle henne igjen at dere ikke ønsker at jenta skal bli bortskjemt og få alt hun peker på. Besteforeldrene får heller skjemme henne bort på positiv oppmerksomhet og opplevelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå