Hannahs-mor06 Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 hs anbefaler jo å fullamme så lenge som mullig, og vente lengst mulig med å introdusere annen mat..hva gjør dere som ammer lenge..med tanke på tilvenning for babyen å spise mat med annen og fastere konsistens? hannah skal jo i barnehagen fra januar..og hun får kun llitt grøt til kvelds, og ellers bare mm..noen m erfaringer??
Sentralstøvsugeren Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Er ikke du desember 06 mamma? HS råder vel ikke fullamming etter 6 mnd?
Hannahs-mor06 Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2007 jo, hannah er 7,5 mnd nå. Helsesøster anbefaler å amme så lenge som mulig, så lenge jeg har melk, hun legger på seg og virker fornøyd - og det gjør hun.. ikke bare meg som er av den oppfatning tror jeg...
Sentralstøvsugeren Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 ikke for å virke sær nå, men jeg siterer Spedbarnsboken; Amming som eneste næringskilde utover 6 mnd kan bla føre til at barnet får for lite energi..........Det kan også føre til mangel på mange næringsstoffer....bla jern......Se s 38.
selma07 og engel Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Det å fullamme etter fylte 6 mnd anbefales vel ikke?? Babyen trenger mer vitaminer, mineraler og jern enn de får fra mm... Det er også viktig å introdusere mat mens de enda er interessert.. Regner med at Hannah også er spendt på hva dere gjør når dere spiser?
selma07 og engel Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Selma er 6 mnd, og jeg har nok melk til å fullamme. men både hs og lege anbefalte meg å begynne med grøt nå!
Maisie Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 HI - har du prøvd å introdusere fast føde? Du kan gjerne amme, og fra 6 måneder og framover en god stund så er mm likevel hovedmaten. Men etter 6 måneder så trenger babyene mat med mer jern i enn mm kan gi. Rart at hs anbefalte deg å fullamme lengst mulig når babyen din har passert 6 måneder for lengst. Om du gir maisgrøt fra 4 måneder, så blandes den med mm, og du kan lage den tynn, så overgangen ikke blir så stor.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Det er vel sånn at det er greit å introdusere faste måltider sakte med sikkert mellom 6 og 9 måneder Ett måltid grøt om kvelden er jo bra for en på 7.5 måneder da. Vi har gjort det sånn at vi har ett måltid på ettermiddagen som knøttet er vant til nå, også har vi så vidt begynt å gi litt mat på formiddagen til fast tid i tillegg...sånn for å etablere ett måltid til.
Hannahs-mor06 Skrevet 1. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2007 Takk! men Hannah har fått grøt til kvelds siden hun var 4 mnd altså så fullammer ikke! og hun har jo fått litt banan innimellom på formiddagen også..og hun har fått smake litt av middagene våre, most potet og sånn..men da er vel tiden inne for litt mer måltider med fast føde utenom grøtmåltidet til kvelden og mm.. og tran har hun fått hele veiene da;) takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå