Gå til innhold

Noen som har Caravelle eller tilsvarende bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og bakovervendt bilsete av type 0-18 kg/9-18 kg (i vårt tilfelle BeSafe izi Kid). Er det plass til slike seter i en slik bil? Ser at seteen er brede, men ser ut som det er ganske trangt fra der baksete slutter og frem til forsetene? Og hvordan er det å kjøre en slik bil? Har egentlig litt angst for store biler, hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Caraveller har stor plass da.

Jeg hadde det som min første bil da jeg tok lappen.

Men så ble den stjålet og da fikk de ødelagt den gitt.

Den er kjempegod å kjøre syns jeg, sitter høyt og har god oversikt.

Men rompa kommer lett på den når det er glatt da, derfor kjørte jeg med bagasjen full av tettpakket kutterflis på vinteren.

Den fins jo som firhjulstrekker og.

Skrevet

Vi har Caravelle og har Acta Graco Cosmic bakovervendt. Det er stor forskjell på om bilen er registrert som kombi eller personbil og om det er lang eller kort type. Vi har lang type reg som personbil og der er det god plass. I en kort type reg som kombi har du delevegg bak et lite baksete så der blir det trangt med bakovervendt sete.

Skrevet

Vi har Caravelle, men har ikke montert stort sete ennå. I vår Caravelle er det i alle fall god plass, så det blir nok ikke noe problem. Vi har vanlig Caravelle. I Combien er det mye trangere og det er ikke sikkert at det er plass.

Jeg ville i utgangspunktet ikke ha Caravelle, synes den var altfor stor. Nå eeeeelsker jeg bilen. God plass til de tre barna og oversiktlig å kjøre. Du sitter høyt og får med deg det meste. Vente meg fort til størrelsen, tenker ikke på det mer. Plassen i bilen er enorm. an lesse med meg det jeg vil. Vi har også tre ekstra seter som vi kan vippe opp, så da kan ungene ha med seg venner.

Vil ikke bytte bort bilen min nei.

Skrevet

Ååååå... *drømme* Vil ha god plass! vi har en sedan nå og har liiiiiiten plass nå ja med tre unger og to som sitter bakovervendt, hehe...

Tusen takk for svar! Er bare en drøm forløpig da, siden de er så dyre og jeg ikke er ferdig med studiene enda, men lov å titte litt da ;-) Hva koster det ekstra for flere seter man kan vippe opp? Og får jeg spørre hva dere betalte for deres biler?

Skrevet

Hmmm... Det med glatten var ikke så bra da. Vi har endel snø og is her om vinteren og svingete og trange veier (skikkelige landeveier). Må vel krypekjøre jeg da ;-)

Skrevet

Vi har kort, og der er god plass til bakovervendt sete, vi har to seter tom.

Og at den er vannskelig på vinterføre er nytt meg.

Men det e en stor bil så den reagerer noe annderledes selvsagt enn en liten bil....

Skrevet

caravellen faller mye i pris, så du kan få kjøpt en bra bil for ikke alt for mye.

Hvis du orker bruktbil da....

Skrevet

Ja jøss, tenke på bruktbil uansett, tror nok nybil vil bli altfor dyrt :-)

Skrevet

Kjører lang Caravelle og har skikkelige seter i den, ikkje benk!! Det er god plass til bakovervendt sete der, har det i midten nå så det er litt vannskelig å gå forbi det sete når det er festa med seler i framseta, men det er ikkje verre enn at det går ann å kneppe dei av når nokon går forbi og kneppe dei på att.

Har også syncro som er heilt utrulig på vinterføre!! Dei kjem lett i baken men det er ikkje noko verre enn andre bilar. Det er bare fordi dei er så lette bak. Så fort du har vent deg til å kjøre bilen så er det ikkje noko problem. Har hatt våres sida våren 04 og eg elskar den!! Har så god plass bak at eg trilla vogna rett inn og kan ta med kiddo stolen til velsa når me skal på hytta osv. Hadde med tripptrapp til guttungen når han var mindre og da satte me bare stolen inn. Eg har også gitter mellom bagasjerommet og seta. Syns det er greit å ha det så kjem det ikkje noko flygans hvis ein er uheldig. Mannen min har lyst på ny bil men eg har ikkje lyst til å kvitte meg med Caravella mi............. Nyare enn det me har med slike seter og syncro blir for dyr også er dei ikkje så lette å få tak i............

Men bil med plass det har du!!

Og syncro krabbar overalt!! Har ikkje stått fast med den enda og eg bur også på bygda med kronglete vegar og vinterføre!!

Skrevet

vi har caravelle minibuss:) lang utgave det da, registrert for 11 personer. Vi måtte kjøre opp til minibuss sertifikat men det var så absolutt verdt hver krone siden vi da kunne kjøpe minibuss som ligger rimeligerer i pris.

Jeg har aldri kjørt så stor bil før men etter noen uker ble jeg vant til det. Det er som i himmelrike å sitte høyt, veldig oversiktlig, alle barna ser mye og det er STOR PLASS. vi har med to vogner, varer, ski, Rett og slett alt hva hjertet lyster.

To barnestoler(9-18kg), ett er bakovervendt,rett bad sjåførstolen.God plass. Jeg kan gå fra framsetet og bak til neste seterad med tre plasser. Bak der er det tre plasser. Bakerst er det tre klappseter som vi har slått opp til daglig.

Nå farter vi mye rundt omkring med både ski, pulk og vogner. I tillegg er det ofte med "små kompiser". Sosialt som bare det.

Skulle gjerne hatt 4*4 trekk men det ble for dyrt. Bilen er såpass stor og tung i egenvekt at det sitter godt på veien. Gode kjøreegenskaper. Ville ikke byttet bil så lenge vi er såpass mange og har behov for stor lagringsplass.

ANBEFALES:)

Skrevet

Har caravelle ,og vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten den bilen!

God å kjøre,og et hav av plass...

Da vi var på ferie nå,manglet jeg en reiseseng til vesla da småen måtte bruke den ene vi har.Vi tok like godt med hele sprinkelsenga til vesla i bilen ;-) Og micro,vogn bager+++.Enda hadde vi et hav av plass igjen.

Ang på vintersføre har jeg ikke merket at den er noe verre enn annen bil.Nesten tvertimot!

Var på besøk på ei hytte der de måtte bruke 4-hjulstrekker for å komme opp,mens vi durte rett opp i Caravellen! Noen ble imponert,ja ;-)

Men man kan jo slenge et par sandsekker over bakhjula hvis man vil.

Skrevet

Hiver meg på denne, har den lange typen, 7 seter, alle setene er enkelt seter som er plassert med litt mellomrom. Knall god bil, kommer ikke til å bytte den ut før unga er stoooore.

Jeg kjører foresten også på smale, bratte og ofte ubrøyta bøgdeveier.

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldingene jenter, dere er noen knupper! :-)

Bare et siste spørsmål, hvrdan er det med vedlikehold og service på disse bilene? Er det dyre deler og dyr service, eller er det grei pris? Og er det mye trøbbel med dem, eller går de som "klokker"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...