Gå til innhold

ikke mobb kameraten min! (nicket)

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Siden du var så elskverdig og svare på alle mine undringer i går, så tenkte jeg og utnytte deg litt i dag og :o)

Har vært og fått ny hamster, som hun i butikken sa at var ei hu-hamster.. (for meg så så det likt ut "der nede" på de to, men greit)

MEN, den nye vagger litt rundt i buret, og flytter seg med tempo til en snegle.... GRAVID HAMSTER? løfter veldig på bakbeina når hu går... bekkenløsning? (hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.... Veeeeeldig gravid hamster ja:-)

Tenker du har mange hamster om et par dager:-)

Men det er ikke særlig arbeid med de, de ligger inni redet til de er så store at du kan levere de i dyrebutikken(4 uker).

Det er ikke så lett å se på de at de er gravide, men de siste par dagene vagger de:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

NEEEEEEEEEEI?!?!?!?!? Tuller du nå eller??? ohmaan!

Sikker på at ho ikke bare går litt luskende rundt for og sondere terrenget?? Si ja! SI JA! :o)

Men ho vagger litt ja, og er noget brei i forhold til den andre. Og den andre (hannen) har allerde skjønt at det er en ny sjef i buret! Djisses....

Sikker på at ho ikke bare snoker? Please? ;o)

Skrevet

Nå skal jeg ikke være så veldig påståelig da, men er nesten helt sikker på at det kommer maaange fler hamster før du aner ordet av det:-)

Men ikke få panikk, det er ikke noe særlig arbeid med de. Den første uken ligger de i "reiret" (bruk sånn fyll til å stappe i puter så får hunnen lage reir av det).

Etter 4 uker er det bare å returnere de på dyrebutikken.

Og i og med at hannen har forstått at det er en ny sjef i buret, er det sikkert en drektig hunn(de er ikke til å spøke med når de er gravide. Like fulle med hormoner som oss).

Hannen vil også holde seg litt på avstand så lenge hun er drektig.

Jeg vil nok anbefale å ha et delegitter på lur så du kan skille dem etter at hun evt. har fått ungene.

De kan befruktes innen 12 timer etter fødselen, og da er det 30 dager til neste kull:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvorfor er de velsinga med så korte svangerskap da? Hehe :) Jeg kosa litt med den i går, det var ikke noe "klumper" eller noe på magen, men nå vet ikke jeg hvorvidt man kan kjenne sånt heller da.

Panikk, nei, vel.. jo :o) Hehe!

Delegitter?? detta er et bur som det er mer plast enn gitter på,men de har vel sånt på dyrebutikken og.

De har hvertfall godtatt hverandre nå ser det ut til, de ligger oppå hverandre og sover inne i et sånt rør som går på utsida buret. Mr og mrs smith ;)

Jaja, om ho er drektig, så vet ikke jeg når ho ble befrukta, men vi får nå sjå da :) Hvor mange pleier de og få?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...